Sista dagarna i Melbourne

Tillbaka i Melbourne gick det bättre att andas. Guldkusten var i mitt tycke alldeles för varmt. Trodde aldrig jag skulle säga nåt sånt, men så är det.
Fredagen tillbringade jag och Bosse med att vara verkliga turister. Vi besökte Queen Viktoria market. Stånd efter stånd med krimskrams, men vi köpte iallafall var sin känguru läder hatt som vi kan ha i sommar när vi kör runt i vår Jeep.
 
Vi åt lunch med Sofie och fick följa med upp och se hennes arbetsplats och utsikten från 21a våningen.
 
 
På lördag skulle Sofie och Gordon på bröllop, så vi fick följa med Gordons föräldrar upp till Farmen som de har i en by som heter Newbridge. 
Otroligt roligt att se skillnaderna på tätort och landsbygd i Australien. En otrolig skillnad skulle jag säga. Alla butiker, hotell, caféer och restauranger är alla byggda vid en gata och påminner om en blandning mellan gamla engelska hus och amerikanska vilda västern hus.
 
Deras hus ligger ganska ensligt vid en flod, som tyvärr just nu vara ganska lite vatten i för de har en otrolig torka. 
 
Det blev lite sightseeing runt omkring på söndag innan vi åkte tillbaka till Melbourne. Vingårdsbesök, besök i second hand som även hade ett museum av en gammal butik och natur besök
 
 
 
 
 
Så var sedan sista dagen kommen. Bosse och jag roar oss med att hjälpa Sofie fixa i deras hem. Möblera om, lyfta, dra kablar..roligt att kunna vara till nytta för henne som är så långt borta.
När Gordon är hemma från jobbet åker vi i väg på en sista middag och en drink med vy, man ser hela Melbourne.
 
Förstår ni hur jag gruvat för den dag som sen kommer?
Jag hatar att ta ajö, speciellt när man inte vet när nästa gång blir.
Någon gång under 2020, det är långt dit...
Våra 9 timmar på flyget till Phuket blir långa, och många tårar blir det som trillar.  Saknar henne redan❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0