Änglavakt

Ja, jag hade nog änglavakt idag, känner mig såå tacksam. När jag skulle åka från jobbet kom jag på att jag glömt en del saker som jag behövde. Jag fick gå in igen istället för att åka. Tack vare detta så känns det som att jag klarade mig. Det var ett fruktansvärt jobbigt väder och väglag hem idag. Snön vräkte ner, snöade och blåste samtidigt så att köra med helljus var helt uteslutet, man blev nästan bländad av sig själv om man slog på ljuset. Nej jag fick nöja mig med halvljus och en sikt på bara ett par meter framför bilen. Under nysnön var det en otäck halka.
 
När jag efter efter ca 3 mil kommer in i en kurva i en liten backe får jag möte med en bil, strax efter mötet kommer man ner i en korsning. I den korsningen har en bil åkt rakt över vägen och ner i diket. Efter honom står en stor lastbil. De har hunnit ur bilarna och de mötande bilarna har stannat. Jag ser bilspåren efter bilen som jag precis mötte och inser att detta har precis hänt. Om jag kommit några sekunder tidigare.....Antingen kan jag kört in i honom eller han in i min sida, jag inser att allt kan bara  precis skett. Ett tecken på att änglar finns, vilken tur att jag glömde och var tvungen att springa tillbaka in på jobbet.
Efter korsningen till grannbyn var det helt oplogat och ingen hade kört in till vår by. Tackade min ängel för att  det även sitter nya däck på min bil och inser att det jag tidigare sagt, vikten av nya däck på bilen är sant.
 
 
Nu efter lite snöskottning känns det skönt att få sitta inne i värmen och hoppas, hoppas, hoppas att plogbilen tänker besöka oss i natt, annars blir det nog ännu roligare i morrn. Snövädret verkar ska fortsätta, men så är det ju. Så fort jag blir gräsänka några dagar så blir det oväder, verkar lite överdrivet eller hur, men helt sant. Nu tycker jag att det räcker med vinter, fram till semester tycker jag att det räcker med snö nu, och det räcker med 5-8 minusgrader, det skulle vara en vinter jag kunde stå ut med.
 
Nu blir det soffan och en deckare om Harry Hole, den norske snuten. Gillar ni deckare så ska ni absolut läsa Jo Nesboe, men läs böckerna i kronologisk ordning. Det blir bäst så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0