Snart

Snart är det dags för lite semester! Gissa hur skönt det ska bli.
För ett par månader reste min dotter och hennes pojkvän iväg till Bali för studier, och upptäckar världen glädje.  Nu om exakt en vecka åker vi på semester och då beger vi oss dit för att hälsa på.
På vägen dit ska vi göra ett stopp i Dubai och upptäcka lite och det ska ju bli spännande. 3 dagar blir vi i Dubai, kanske lite kort men jag tror det räcker för oss, vi är inga storstads människor och jag tror, bara tror att det vi kommer att uppleva blir nog.
 
Bali där kommer semestern, och det ska bli såå skönt.
Det har varit en jobbig vinter, både för att det just är vinter ( jag är verkligen ingen vintermänniska ) vädret har inte varit kul i år, körmässigt helt enkelt skitjobbigt. Halka var och varannan dag. Ska det vara vinter vill jag ha vintervägar i 10 gradig kyla, inte detta slaskiga, isiga.
Vi har haft tufft med personal i vår butik och det gör ju att man får flyga som en skottspole fram och tillbaka mellan avdelningar för att packa upp och få fram varor, plus det övriga som egentligen ligger på mig som chef.
Men nu är det i alla fall snart dags för semester och det var på tiden säger min kropp.
Jag känner att väggen är alltför nära.
 
Jag hoppas att jag ska kunna skriva lite mera blogg under min semester tid. Jag brukar ju försöka skärpa mig, inte minst för att jag tycker det själv är kul att kunna gå in senare och minnas, titta på bilderna och läsa.
 
Just nu kurerar jag min förkylning och hoppas att jag är piggare inom en vecka så jag kan njuta, både av ön Bali och av Sofie och Jims sällskap. Och som grädde på moset kommer Johan och Ellen också att dyka upp där under tiden vi är där. Och av 4 barn är det väl inte dumt att halva styrkan kan vara på plats eller hur?
 
Så nu fortsätter jag att drömma om vad som händer nästa vecka.
 
Allt gott till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0