Funderingar

Vad känns lättare än att konstatera att det äntligen är helg?  Det har varit en vidrig vecka.  Say no more säger en del av mig, men jag kan säga så mycket som att vissa människor saknar man i sitt liv, och ibland finns det inget som kan göra den smärtan lättare. Ingenting som man kan säga eller förklara, varför saker o ting blir som det blir eller vems fel det egentligen är..spelar det någon roll egentligen? Nej det gör det inte men när saker blir uppbyggda på förtal och lögner då blir så mycket fel. Ok en del av er vet vad jag menar och en del av er förstår inte, så får det vara i detta inlägg, jag kommer inte att säga mera. Men veckan har varit jobbig.
 
Men nu är det äntligen Helg!!
Det är höst i  Bönhamn nu, vinter egentligen men snön lyser med sin frånvaro. Det är kan jag känna på gott o ont. Gott för att jag hatar att skotta, men ont för att det blir ju så mycket ljusare och finare med snö och vitt.
 
I veckan som varit har jag skattat mig lycklig för att min dotter inte är i Asien just nu utan "bara" i Marocco. Förra året åkte hon till Filippinerna och hade underbara dagar. Idag är det inte så underbart i Filippinerna. Just såna saker påminner mig om hur skört livet är, när det är dags då är det dags..då spelar det ingen roll vart vi befinner oss, men jag kan förstå alla anhörigas förtvivlan när man vet att det hänt och oron över vart mina anhöriga är.
Alla barn som där nere mister sina anhöriga, utan att förstå kanske. Livet är inte rättvist, men vem har sagt att det ska vara det?
Det känns för mig skönt att kunna säga att på lördag gör vi vår andra insats för Filippinerna, våra 55 butiker skänker sina dagskassor till katastrofen, det är vid såna tillfällen man känner att man verkligen bidrar till att försöka göra världen bättre. Vad betyder det då att det finns en infekterad ådra  i släkten? Det finns de som har det 100 ggr värre än vad vi har det.
 
Nu ska jag krama kudden och försöka ta igen energi som försvunnit under veckan. Önskar er en helt underbar helg och glöm för allt i världen att vara rädda om varandra. Det finns ingen som vet när tiden är räknad
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger P


Angående lögner och förtal vet jag precis vad du menar.Tänk inte så mycket på det utan njut av allt annat (bland annat av dina barn). Ha det bra och hälsa de dina.
Kram från Inger och Gunnar

2013-11-22 @ 01:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0