Vår!

Eller...jo nog är det väl vår, men man skulle väl kunnat önska att det varit varmare. Nåja min erfarenhet säger att om det är en lite sämre maj så blir det varmare i juni och juli och det är det jag främst önskar. 
 
Vi jobbar för fullt både inomhus och utomhus. Såå mycket roligt att göra ute nu när allt det jobbiga vita är borta, så underbart att se hur det spirar och gror överallt. Inomhus där gör vi om lite. Vår fondvägg som vi tyckte om så mycket åker bort nu och istället blir även den väggen vit, så mycket ljusare och härligare.
Så där såg den väggen ut och numera ser det ut så´här
 
På övervåningen har det flyttats om lite också. Mitt syrum har blivit ett litet gästrum, Sofie gamla rum har blivit arb.rum och syrum och Saras gamla rum har tömts och blivit ytterligare ett gästrum. Ett rum till att sova över i är på gång men just nu ligger det på is. Där har vi egentligen redan ett sovrum, Johans gamla rum,  men det ska bara ändras lite där, men det är det rummet som just nu agerar förråd... Så här blev det;
 

 
På jobbet rullar det också mot sommar. Vi har ju vår sk högsäsong nu när sommaren kommer och det brukar kunna bli tufft på många sätt. Personalen ska ha semester och det gäller att få folk att räcka till. Sysslar just nu med semester schema och sliter mitt hår på en massa sätt. Inser att det blir mycket jobb för mig, ska försöka ha iallafall 2 veckors ledighet men det beror lite på hur Bosse kan vara ledig eftersom han har ett nytt jobb, Vi gör nog som vi brukar, vi tar vintersemester och det är inte heller helt fel. 
 
Jag har själv inte mått så bra under de månader som gått, det har varit väldigt mycket runt omkring. Mitt blodtryck är alldeles för högt och jag ska lära mig att inte stressa....lättare sagt än gjort tycker jag. Men jag äter medicin nu så får vi se, ska tillbaka om några veckor och vi får se vart jag då ligger någonstans. Remiss är skickad till Öviks sjukhus för att kolla upp min täthet i luftvägarna, för någon allergi finns inte utan det beror på nåt annat...
 
I övrigt så leker livet. Sofie trivs i Stockholm i sin alldeles egna lägenhet med första handskontrakt. I år blev det ingen polishögskola, men tösen verkar ha många planer. Sara lever sin dröm just nu. Befinner sig i Malmö för att  styla artister till Eurovision song contest, tuffa dagar men jag kan höra hur hon njuter över att befinna sig i sin dröm. Till veckan får även hon skriva kontrakt på en egen lägenhet och det känns så fint att allt ordnar sig. Kattis fick ju i våras en alldeles egen lägenhet i Övik och det är minsann inte det lättaste idag och Johan verkar trivas förträffligt i Oslo. Dit ska vi åka nu i början av juni det ska bli fint att träffa honom och att se staden.
 
Nu känns det som om det blev mycket på en gång, men det var ju så länge sedan. Nåja vi ångar vidare...ja ja naturligtvis utan att stressa :))
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0