Gammal vän

Hade en kanon kväll i går. Jag har så länge gått o känt mig lite nostalgisk till och från. Tog väl extra fart när jag var uppe på min barndomsgård. 
I går fick jag så besök av en vän som jag inte träffat på väldigt många år. Min fd svägerska Lena. Så otroligt roligt det var och vilka minnen som kom upp. 
Vi kunde prata om min bror som sen många år är väldigt sjuk. Han var bara 18 när han träffade Lena men jag kan nog säga att de hade mycket roligt tillsammans och vi som var i hans närhet fick även vi ha mycket roligt med honom och henne. 
Skidstunder i Solbergsbacken, fisketurer på sjön, fester många fina stunder helt enkelt. 
 
Jag tycker om raka och ärliga människor och precis en sån är min fd svägerska, tack för att du kom och förgyllde min kväll.
 
Idag vaknar jag upp till ett Bönhamn som känns grått och trist. I går kväll kom regnet och den lilla åska vi kunde höra tog tydligen den lilla värme vi hade med sig, hoppas den kommer igen snart. 
 
Nu ska jag plocka fram slipmaskin för att renovera en gammal sliten utemöbel, som sen ska oljas och målas. Man kan ju inte sitta still en hel dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0