På väg

Första dagarna har vi nu avverkat på vårt nya år, och jag tror det blir ett bra år med nya möjligheter. 
Några nyårslöften avgav inte jag i år, börjar bli trött på att inte klara av dem. 
 
All jul har vi nu rensat bort från butiken och även hemma är julen borta. Vädret, ja vad säger man om det? Spelar ju egentligen ingen roll, det är ju bara att gilla läget, inget vi kan göra nåt åt. Men jag skulle ljuga om jag sa nåt annat än att jag tycker vintern är jobbig.
Inte minst för dessa tvättbrädor som skapas på vägarna. Just nu är vägarna här ute under all kritik och tyvärr verkar inte vägverket dela min uppfattning för det händer iallafall ingenting. Brukar tänka på min pappa under mina ensamma timmar i bilen. Han var verkligen en som stred med just vägverket, och han hade koll på pennans makt. Det var inte bara en insändare i tidningar eller bara ett brev till just vägverket. Han var en stor man min far.
Nåja, det är nog bara att gilla läget där också, och anpassa hastigheten efter vägen.
 
Bosse har åkt till Göteborg igen, men det känns inte så ensamt iallafall. Vi ser ljuset i tunneln skulle man kunna säga. Analkande semester och sedan ska han nog få vara hemma ett tag, blir en bra början på detta år. 
 
Kort blogg får det bli i kväll, sänder en tanke till min älskade Sofie som har en jobbig dag med jobbigt prov i morgon, skänk henne en tanke är ni snälla, vi kanske berättar sen
 
Ha en go kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0