Köld

Jodå, kylan håller i sig. Hela helgen har det varit väldigt köldslaget, men det har det ju varit i hela sverige vad jag förstår.
Har trivts bäst under filten i helgen.

En liten promenad tog jag dock i går, så pass att jag kom ut för att känna kylan bita i kinden.
Isen ligger nu, iallafall inne i hamnen, hur långt den ligger har inte jag den blekaste lust att ta reda på. Jag har en enorm respekt för isen på havet. Vet att det minsta lilla det börjar blåsa så är risken mycket stor att den river isen och det kan gå riktigt fort, men visst är även isen vacker

 

 
 
 
Visst ser det kallt ut? Nåja nu ska det visst bli mildare och ett visst snöfall. Hoppas det inte blir för mycket snö bara, jag är ganska trött på den, tycker det har varit nog så mycket snöskottning i vinter. 

Kommentarer
Postat av: Gunnela

Vad fantastiskt vackert du bor!!

2013-01-15 @ 17:13:44
Postat av: Inger

åh isande vackert...men ack så kallt...det är nog skönast under filten..Jo det är nog kallt i hela landet...men snart vänder det...då kan vi njuta igen..

2013-01-27 @ 18:11:23
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0