På 2 hjul

Det är så skönt att sitta på en tvåhjuling med motor när det är så himla varmt. Det blåser och fladdrar i skjortan.  Ca 2 mil avverkade vi, fram till färjan som tog oss ut till Kho koh kha. Vi var där i förra året också, då en hel vecka och nu ville vi se om det hänt lika mycket där som i khao lak. Det hade det inte. Men det är ändå så otroligt mycket man kan missa när man är där bara en gång, en andra gång ser man allt i ett nytt ljus.
 
Vi åkte ut till en strand som kallas sunset beach. Dit går inga bussar utan man får leta sig fram själv. Förmodligen så fanns där ett hotell komplex innan Tsunamin, idag är det bara ruiner i stort sett
 
Bredvid ligger en jätte mysig restaurang som jag tror är uppbyggd efteråt. Förra året var det inte alls lika mycket verksamhet eller människor där, när vi svängde förbi. Nu var det väl inte heller speciellt många människor kanske  10 st på sin höjd, men så många fanns inte där förra året. Nu hade de byggt fasta parasoll med solsängar och sanden var som vitt mjöl, helt fantastiskt
 
Väl hemma i Khao lak igen kom det 3 droppar regn...Så det fick ikväll bli en skön stund i solnedgången på The Beach. Varsin drink före maten, Fryed biff in sweet and sour och varsin stor chang för 200 kr, lagom pris. Avslutar nu kvällen med en gin o tonic vid poolen.
I morgon ska vi ta en buss tur till Takuapa. Tycker det är skönt att åka lokal buss, finns så mycket man kan missa annars. Ofta när vi varit i Thailand har vi ju åkt både skolbuss, mjölkturer och dyl, charmigt tycker jag.
 
För er som är rädd att jag inte kan slappa o ha semester kan jag tala om att iår har det inte varit några som helst svårigheter. Jag vet att butiken rullar i goda händer och eftersom jag har den personal jag har kan jag släppa och litar fullständigt på dem. Så jag har verkligen semester med stort S
 
kram på er alla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0