Innan

Innan det här vädret kom så ville man ha lite vitt på backen, det vill jag egentligen fortfarande. Det blir ju ljusare och det blir lättare att köra med vinterväg. Men nu får det ge sig. Skotta är det värsta jag vet och med den storm som varit i södra Sverige så vet jag att min B kommer att åka iväg för att hjälpa alla i Sverige att få tillbaka sina telefoner. Det betyder att det blir jag som måste skotta, som tur är har vi inte så mycket men det är därför bla som jag tycker att nu får det ge sig med att snöa. Roligare kan man ha en em efter jobbet.
 
Så här till vår julmarknad var det ju perfekt att det kom nu. För vad blir mysigare på vår julmarknad än med lite snö också. Tänk er bilden av vår lilla by, alla sjöbodar som är öppna för olika alster, facklor och marschaller genom hela byn, knallar som står med sina bord genom nästan hela byn (över 50 st anmälda) och små eldar som brinner lite överallt. Tomten som kommer med godis till alla barna...Det kommer att bli en kanon dag, bara det ville sluta blåsa också.
 
Efter i morgon ska jag sätta in bilder på vår marknad så ni själva får se. Förra året var det någon som beskrev det som att komma in i en av Astrid Lindgrens julböcker och någon hade sagt nu att varför ska man till Jamtli i Östersund när man kan åka till Bönhamn, och det mina vänner är ett himla fint betyg.
 
Jag ska sälja hamburgare, för efter flera år på Norra grillen i Övik så vet jag att jag kan det, så ingen ska behöva vara hungrig. Hela byn är pyntad och fin, bara det ville sluta blåsa.
 
För övrigt i livet rullar det på. Mycket att göra är det ju nu på jobbet så här innan jul. Erikshjälpen blev enl undersökningar landets ledande second hand kedja och det är jag ju otroligt stolt över. Och det vill man ju leva upp till men det medför ju även en massa jobb. Folk har lärt sig efter dessa 4 år att vår butik innehåller hela tiden nya varor, rent och fräscht och lätt att hitta, ingen gammal lump och ingen loppis utan en second hand butik. Det har jag hela tiden varit väldigt noga med att lära ut skillnaden på en second hand butik och en loppis.
 
Alla röda dagar har vi ju stängt, men alla svarta dagar är arb dagar. I år kommer jag att jobba hela helgerna.
Alla våra 4 barn kommer att fira jul med jobb, respektive eller sin andre förälder, så det känns väl inte som någonting att fira i år. Tror det är första gången som vi blir helt ensamma, känns ju lite jobbigt. Hoppas att det är mycket på tv och det finns ju alltid bra böcker att läsa, men jag gruvar mig lite, kommer ju att sakna töserna alldeles hemskt. Men ingen idé att sitta här o böla över det nu, ser istället fram mot nästa jul för då hoppas jag att läget är tvärtom att alla är hos oss och att min Sofie är hemma igen efter sin världs resa.
 
Nu är det nog dags att sätta igång med förberedelserna annars kanske det inte blir någon marknad .......
 
Ni kommer väl ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0