God Jul

Julen är här, Mitt vackra vita vinterland, bjällerklang, ja det är några av de julsånger som ger mig vibbar. Nostalgi har jag ju talat om förr. I år befinner sig julkänslan någon annanstans än i Bönhamn.
När jag var liten så följde jag Alltid med min Far och min Bror ut för att tända alla de machaller som Far och Bror gjort under dagen. Det var machaller uppför hela vägen till grannen, hela gården lös av machaller. I kväll när jag tänkte tända några så gick min tanke till min Far och min bror, saknaden är stor.
 
Det blev inga machaller hos oss i år. Det stormar ute och spöregnar så att ens försöka skulle vara dumt, men jag vill bjuda på en gammal youtube rulle jag gjorde för några år sedan. En film full av nostalgi.
 
 
 
 
God jul till er Alla
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0