Hemma hos

Ok, vi går vidare in i mitt lilla kyffe. Rummet som är ganska stort är möblerade med second hand. Det mesta har jag köpt på jobbet. Som jag berättade tidigare går allting i svart och vitt, färger som jag trivs med. Av min kära svägerska fick jag ett klaffbord som hon haft på sin loppis i sommar, det var träfärgat men jag skyndade mig naturligtvis att slipa och måla om det. Hade trott att rummet var så litet så att klaffarna skulle vara nere, men mitt ögonmått är inte det bästa och det gjorde sig mycket bättre helt uppställt.


Stolarna har jag köpt på jobbet, tyvärr köpte jag bara 2 st. När jag fattat att det skulle vara uppfällt och 4 stolar hade tyvärr de andra 2 fått en annan ägare. Men det dyker säkert upp andra som kommer att vilja få följa mig hem.
Soffan är också köpt på mitt jobb, faktiskt en av de skönaste soffor jag haft. Till den köpte jag en fotpall som just då gick i lila. Nu är det avtagbara tyget färgat till svart. Det lilla bordet köpte jag först som tv bord, men min lilla tv gick sönder o när jag då köpte en annan (på jobbet) följde det med en tvbänk. Så jag funderade lite, det var en väldgit nött och ful teak skiva på bordet, jag slipade lite och målade ytan vit. Mattan är jag nog gladast över. För många många år sedan fick jag en liknande av min Far, i nån av alla mina flyttar kom den bort och jag nästan svimmade av glädje när jag hittade den på jobbet och att den även fanns kvar när jag fick handla var som en dröm.


På väggen ovanför satte jag en ikea hylla som jag (naturligtvis) köpte på jobbet. Och eftersom jag saknar min 2 älsklingar som är kvar hemma måste jag ju ha en katt här också. Så helt plötsligt står det en svart/vit porslins katt i butiken. Den är lite skamfilad, men vad gör väl det tycker den gjorde sig väldigt bra hos mig.




In till min alkov, som jag egentligen tycker är ett litet sovrum. Där har jag gjort ett enormt draperi, öppningen är ju så stor så man kan inte ha en dörr där. Tavlan som hänger där på väggen är en gammal sak som en gång hängde i mitt föräldrahem. Den påminner mig om viken där min farfars båt brukade ligga.

Mer än så här tänker jag inte visa er i kväll. Jag känner mig inte färdig med min övernattnings lägenhet. Det fattas vissa saker på väggarna och såna där små detaljer. Det blir lite varje vecka och just nu försöker jag hitta någonting som ska pigga upp mitt sovrum och min toa. Så alltså ska vi gå vidare in i köket nästan gång

Ha en bra kväll, nu ska jag njuta av halv 8 hos mig



Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, äntligen! Jag tänkte på dig och din lilla lya häromdagen och ville så gärna veta fortsättningen L

Sååå fint du har det, och så bra ställe du jobbar på :-))

Nu ser jag fram emot nästa gång!

2011-11-14 @ 19:43:52
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0