Gå en mil i mina skor

I Joh. 8:7 står att läsa: "Den som själv är utan skuld kastar första stenen". Tänkvärda ord som många skulle fundera kring innan alla grodor hoppar ut.

Tänk va lätt det är att gå omkring och dömma andra utan att tänka på hur man själv agerar och vad man själv säger.  Ett motto som jag försöker leva efter är att hur jag vill andra ska behandla mig så måste jag vara mot andra.

Vill jag ha glädje och omtanke måste ju jag själv också ge glädje och omtanke, vill jag inte att folk ska snacka skit, så ser jag ju till att inte jag också går och snackar skit. Man måste alltid börja med sig själv.
Att vara ett gott föredöme.

Tänk om alla kunde ta fasta på detta, så mycket trevligare det skulle vara runt omkring då.

Ingen vet väl egentligen så mycket om någon annan att man kan ha en åsikt om hur den andre ska vara och göra. Vi vet inte allt om varandra och det är nåt som vi måste acceptera

Skulle egentligen plocka över Elvis från youtube och låtit honom själv sjunga, men av någon anledning gick inte det. Googles översättning är ju inte heller den bästa. Men jag tror ni förstår vad jag menar? Vi måste faktiskt börja fundera över hur vi beter oss och hur vi behandlar våra nära, kära och arbetskollegor och många många andra


Om jag kunde vara du och du kan vara mig för bara en timme
 Om vi ​​kunde hitta ett sätt att komma in varandras sinne
 Om du kunde se mig genom dina ögon i stället för ditt ego
 Jag tror att du skulle bli förvånad att se att du hade blivit blind.

 Gå en mil i mina skor, gå en mil i mina skor
 Och innan du missbrukar, kritisera och anklaga
 Gå en mil i mina skor.

 Hela din värld du ser omkring dig är bara en reflektion
 Och lagen i gemensamma säger att du skörda precis vad man sår
 Så om du inte har levt ett liv i total perfektion
 Det är bäst att vara försiktig med varje sten som du slänger.

 Gå en mil i mina skor, gå en mil i mina skor
 Och innan du missbrukar, kritisera och anklaga
 Gå en mil i mina skor.

 Och ändå har vi tillbringa dagen kasta sten på varandra
 För jag tror inte eller bära mitt hår på samma sätt som du gör
 Jo jag kan vara vanliga människor, men jag är din bror
 Och när du slår ut och försöka göra mig illa sin a-hurtin "dig.



Kommentarer
Postat av: Mia

Ack så sant det, Cilla..vi blir lätt blinda för vårt egna beteende och ser bara andras...

Walk a mile in my shoes, skulle nog vara nyttigt!

2011-05-19 @ 21:21:12
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0