Brott

Vilken otroligt turbolent vecka det har varit hittills. 

På lördag morgon fick jag reda på av min biträdande att det varit inbrott på jobbet. 2 kassaskåp var uppbrutna och förstörda och de kontanter vi hade där borta. Olustigt är inte rätt ord, det kändes snarare fruktansvärt fult.
Jag ställde mig frågan hur någon kan göra inbrott hos en biståndsorganisation och kände bara att svaret kan ju här bara bli fel. För vad gör många höga chefer inom just bistånd många ggr, vi har väl alla läst om det i tidningarna.
Grejen är väl bara att detta var på en lägre nivå.
Men jag blir arg. För det kändes som om den som varit inne hos oss visste precis vart han skulle gå (jag skriver han, för jag är rätt säker på att det är en han pga den styrka som han måste äga)  Jag tror det är ett insider jobb, personen har antingen varit hos oss eller så har inbrottsmakaren blivit tipsad av någon som varit hos oss. I vilket fall som helst så är det så fult, att stjäla från oss, som vill försöka göra världen bättre.

Nåväl klockan tickar vidare och det är så det är, bara lägga det bakom sig och gå vidare.

I dag har vi hämtat bohag i Bönhamn på 2 ställen och tyvärr har jag nog lyckats igen...Min rygg gör ont, tänk att jag aldrig lär mig. Egentligen så tror jag nog inte att det beror på hämtningarna för jobbet utan det kanske istället beror på vad jag gjorde efteråt.
Jag donade ute på gården. Det är grovsopor om nån vecka och då måste man ju passa på att försöka bli kvitt allt skräp som någon bär hem till oss varje år. Tänk om jag bara kunde komma på vem denne någon är. Det blir en stor hög i år.

Rabatterna måste ju också få sitt. Tyvärr har vi också som så många andra haft sork här i massor och de har lyckats förstöra både mina jordgubbsplantor och mina fina klängrosor som jag fick av Sofie för många många år sedan.  Rosbuskarna ser helt förstörda ut, det kommer lite längst ner på dem men det lutar åt att jag antingen får gräva bort dem eller klippa ner dom helt och då även flytta på dem men ingenting av det känns speciellt kul. Som tur är har äppelträdet som jag fick av pappa och mamma på min 40 års dag klarat sig

Frågan är vad jag kan hitta på som växer fort till min portal där rosorna hittills vuxit. Jag vill ju att det ska vara fint här i sommar och portalen tycker jag är jätte fin. Kom gärna med förslag på vad jag kan hitta på.

Jag hoppas att dessa äckliga sorkar försvunnit nu, annars måste jag nog ta o läxa upp Smulan, hon har ju inte alls skött sitt jobb tycker jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0