Sovmorgon

Idag skulle jag ha sovmorgon.
När jag var liten tyckte jag att det var himla orättvist med sovmorgon. De som bodde i Solberg där jag gick i skola, de kunde utnyttja sovmorgonen och vem vill inte sova 1 timme längre ibland. Vi som inte bodde i byn med skolan, vi som åkte skolskjuts, vi fick allt vackert pallra oss upp samma tid varje morgon, sovmorgon eller inte. Försov man sig så var det ju ens föräldrar som fick köra en till skolan, för någon senare skolkörning var det inte tal om bara för att man hade sovmorgon.

Nu bestämmer jag i stort sett själv när jag kommer till jobbet, jag kan faktiskt göra mycket arbete hemma, som både kontorsarbete, planering odyl. Nu är det inte så ofta jag utnyttjar det utan jag åker till jobbet och tillbringar nog mera tid där än vad som är nyttigt egentligen.

Men så ibland kan jag känna att jag måste hämta krafter, behöver få sova.  Vad händer då tror ni? Naturligtvis vaknar jag som vanligt i vanlig tid. Och kan bara inte somna om, det gick helt enkelt inte denna morgon. Dessutom hade jag drömt om nåt som hade gått fel på jobbet, så jag vaknar väldigt irriterad. När jag kommer till jobbet går jag ut på den avd jag drömt om och inser att det jag drömt och som gjort mig så upprörd verkligen hade hänt.

Så har dagen gått sin gång, vi har haft en bra öppet dag och vår låg säsong går mot sitt slut. Det är roligt.

Nu är Ingelsson trött och slut på så nu ska jag vila mina ögon och hoppas på att vakna gladare  i morgon bitti

Gonatt med er allihop där ute

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Ska bli kul att se om man kan fynd något framöver på ditt jobb :)

2011-03-24 @ 08:12:46
URL: http://angermanalvens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0