Nyttan

Har varit till min sjukgymnast idag för lite akupunktur. När man ligger där med nålar i ryggen så blir det ju många funderingar, rättare sagt innan ögona trillar igen flyger tankarna.

Har hänt lite saker på jobbet de senaste dagarna som gör att jag kommit till eftertanke angående vissa saker. Jag vill ju gärna tro att mitt arbete gör nytta, både lokalt och ute i världen. Men jag insåg idag att jag kan inte hjälpa människor som inte vill ha hjälpen.

Samtidigt som jag kan känna mig arg och frustrerad blir jag beklämd.  Det finns andra runt omkring som jag vet behöver min hjälp på olika sätt men inte bryr sig om att ta emot hjälpen om man inte får den på det vis man själv tänkt.  Vad gör man då? Ska man bara backa och låta dem va? Avvakta och vänta, för jag vet att den dagen kommer, hur mycket tålamod och vilja ska jag ha?

Mitt hjärta och min omtanke kan vara hur stor som helst men jag känner att jag kryper inte, Jag har blivit ledsen och ratad så många ggr bara för att min omtanke inte dög, den var inte rätt. Baktalad utan en chans att tala om min version som inte allts var likadan.  För det är ju så att i en historia finns det alltid två versoner.

Nu undrar ni säker vad som hänt, men detta har inte enbart med jobbet att göra utan det är även saker som är mycket privata, men tankarna finns och det är säkert flera som kan känna igen sig i dem.

För övrigt har det varit en mycket bra vecka, trots att jag nu känner mig väldigt trött och slut körd. I morgon åker jag ner till Sundsvall för vårt sk butiksråd. Alla ansvariga träffas 1 gång i månaden för att diskutera och prata igenom olika saker.  På hemvägen ska jag hämta upp min blivande man som kommer hem från Göteborg och sen ska jag vara ledig några dagar, gissa om det ska bli skönt. Har jobbat i stort sett 12 dagar på raken nu och jag känner att det blivit lite för mycket.

Ikväll har både naglar och hår fått sig en omgång och nu tror jag att kudden ropade på mig. Dax att visa katterna i sängen vem det är som bestämmer

Gonatt me er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0