Höst

Va fort allt gick, med sommaren menar jag.  Jag hann inte med, ena dagen var det strålande sommar sol och vips så nästa dag var hösten här, trots att det då var bara augusti. Jag pratar om förra veckan. 23:e sommar och 24:e höst och som det regnade hela den veckan sprutade det bara ner. Alla de här höst kvällarna som jag tänkt sitta ute o mysa i mörkret med tända ljus i uterummet, det sprack, det är alltför kallt här för sånt mys.

Så hur har jag då tillbringat dessa första höst dagar? Jobb, jobb och jobb. Väldigt lite personal just nu och det gör ju att jag får desto mera att göra. Bosse åkte norrut för jobb i 2 veckor, så även gräsänka blev jag, men det gör inget när man ändå bara jobbar.
I söndags åkte jag upp till Övik. Jag tog 2 semester dagar för att hjälpa Sara att flytta. Hon har ju börjat ny utbildning och där är det fullt upp. Hon ska bli frisör så hon studerar nu under ett halv år och sedan har hon 3 års lärlingstid. Så ni förstår ju själva hur fullt upp hon har. Det är mycket som ska läras in på ett halv år, så det går fort.  Kan för övrigt rekommendera hennes blogg där hon berättar om vad de lär sig och visar bilder på vad de gör invincible.blogg.se

Vad gör inte en förälder för att barnen ska ha det så bra som möjligt?

Här i byn har det också blivit tyst och tomt och mörkt. De sommar boende som varit här har åkt och med det kommer ju även mörkret för tyvärr så glömmer många att låta en liten lampa brinna för oss som bor kvar. Och ni kan inte ana vad det blir mörkt här på höst och vinter. Berget, havet och asfalten, det blir alldeles svart. Uppe vid vår del av byn är det endast en sommar gäst som lyssnade på vår önskan, så synd.

I kväll seglade det in en båt, mitt i skymningen smög den in.


Tom en eld där nere där vi brukar sitta, såg så mysigt ut, men lite väl kallt.. Men någonstans så hoppas jag ändå att det kommer en ordentlig brittsommar, med lite mera värme och lite flera utekvällar.
Annars får jag väl helt enkelt se fram emot vår semesterresa om nu exakt 83 dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0