Arbetshelg

Det är precis vad det varit. Var ledig i fredags så redan på torsdag kväll åkte jag upp till Övik för att få några timmar med Sara. Jag skulle ju ändå dit på fredag för att inhandla div  saker för en liten makeover i sovrummet. Shoppade loss på lite färg och div små prylar.
Väl hemma på eftermiddagen rev jag sovrummet och började måla. Jag ville ha bort det beiga, nu vill jag ha allting vitt. Fortsatte mitt åtagande på lördag morgon. När det väl var färdig målat så blev det naturligtvis en stor städning också, vitt, vitt och vitt. Tom golvmattan åkte ut. Har alltid varit nyfiken på vilket typ av golv som gömmer sig under en sån anskrämlig matta, o gissa....visst ett jätte fint trägolv!! Jag är så super nöjd.
Det är ju väldigt roligt att hitta ett så fint golv bevarat under.  Så himla kul att kunna använda det som är orginal i vårt 40 tals hus







För övrigt i helgen så har jag faktiskt hunnit med lite trädgårds arbete också. Nya rabatter är i antågande och arbetet med tomten fortsätter även i år. Har nu dragit på mig en vidrig träningsvärk, visste inte att jag hade såna här muskler *ler*

Bosse kom hem i gårkväll eftersom de arbetat klart i Växjö för denna gången och det är fantastiskt skönt att ha honom hemma igen. Jag var ju förberedd på att det skulle bli en vecka till men de är tydligen duktiga på att jobba.

Kort vecka blir det nu och sedan väntar faktiskt lite ledighet och en resa kanske.....eventuellt

Kommentarer
Postat av: Inger

Javisst är det fräscht med vitt,,,och vad fint golv det var under.. Vad bra att du tog bort korkmattan..

ha det skönt när du blir ledig..kramen..

2010-05-10 @ 17:39:52
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0