Vår i luften

Veckorna går o det blir allt mera vår i luften. Man nästan ser från dag till dag hur snön smälter bort. Vi har en underbar tid framför oss. Den allra bästa tycker jag. Om en månad porlar det kanske runt om i bäckarna. Förra året tyckte jag att jag missade hela våren och dess känslor. Jag hade precis fått nytt jobb och hade alltid mycket att göra och det var många långa dagar. Men i år tänker jag inte missa allt detta underbara, det har jag bestämt.

I lördags hade jag min jobb lördag så då blev det inte myckert ute liv för mig, men på söndag när jag var ledig njöt jag dessto mera, dvs när jag väl tog mig upp ur sängen.  Sofie och Robert kom hem på lördag för att umgås med oss lite. Och många ggr blir det så att jag blir sittande med ungdommarna intil småtimmarna. Nu blev det förvisso bara jag och Robert som blev sittande, men vi hade trevliga disskusioner ända fram till arla morgon stund. Det gjorde ju då att jag sov dessto längre och missade en stor del av dagen.
När de åkte tog vi i allafall skotern och åkte en tur ut till Högbonden.




Titta va fint det är även när det är vinter.  Jag tycker ju egentligen inte om att åka skoter på havet och inte så pass långt ut som till Högbonden heller, men vi hamnade där iallafall.  Strax utanför ön hade faktiskt havet börjat bryta sönder sig och det är otroligt mäktigt att sitta där på snön och titta ut över havet, det som annars dånar så kraftigt, men just då var det fullkomligt tyst, man kunde höra en knappnål falla, helt tyst.



Visst ser det lite annorlunda ut än när det är sommar?

Min rygg har börjat protestera igen. Det är mindre roligt. Disken protesterar och länden vrålar. Har problem med att ta mig upp ur sängen själv och sitta är fruktansvärt just nu.  Funderar vad jag ska göra av det? Det känns inte som någon lösning att prata med en läkare, de kan iallafall inte göra nåt förrän diskbråcket är så stort så jag får problem med toalett besök.  Värktabletter, ja visst men det har jag redan hemma. Ska prata med sjukgymnastiken i morgon och hoppas på att få någon typ av hjälp där. Jag biter ihop tills vidare och lever på tabletterna.

Sara är hemma och fortsätter med sitt projekt arbete, det spacklas och slipas för fullt just nu där uppe i Sofies rum, det är så spännande..
Har haft en dag ledigt idag, det har varit skönt och nödvändigt pga värken. En stund i en stol ute i solen och lite bläddrande i trädgårdstidningar, jag kan lova att lusten för lite trädgårdspåtning pockar på, men jag får nog ge mig lite till tåls, än har vi ju hela april framför oss och vi vet väl alla hur vädret kan vara i april?

Nåja tills vi ses igen..Må gott

Kommentarer
Postat av: zaq

mäktigt!

2010-03-23 @ 20:46:11
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja varje årstid har sin tjusning...Men jag föredrar vår och sommar, trots att det är vackert med snö..



Kul när ungarna kommer hem..



Jobbigt att ryggen börja värka..kan inte sjukgymnasten hjälpa dig till något bra träningsprogram. De brukar kunna det..



Jo snart kan vi börja plantera och påta i jorden och oja oss över ogräset..hihi..kramen..

2010-03-23 @ 22:02:27
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0