En bit på väg

Så kan man väl säga om det nya året. Vintern har verkligen kommit med besked och det har varit väldigt kallt ett tag. Nu kan man väl säga att det är en mera vanlig vinter igen mot vad det varit under senare år.

Julen har passerat och redan när granen åker ut tycker jag att det känns som ljusare tider. Jag får alltid en sådan lust till förnyelse när man slänger ut julen. Så i söndags när vi städade bort den fick jag den ljusa idéen att vi skulle möblera om. Nu är det ju inte riktigt lätt att göra det hos oss, men det blev faktiskt riktigt bra.
Jämför själva.






Ljust och frächt.

Ljust är det också ute snö och is så långt ögat når.

Det är knappt man kommer in i sjöbodarna..



Skridskor på blåis till Högbonden verkar inte vara nåt problem. Fast jag skulle aldrig göra det, har alltför stor respekt för havet.



Sällskap hade jag iallafall på min korta promenad,


Dit matte går dit går även lilla fröken Smula. Och efter vår promenad är hon så törstig, men att göra som alla andra katter det går inte för sig inte




Nu ska jag fortsätta min lediga dag med ett bad och en bra bok. I kväll är jag dessutom gräsänka så då vankas det räkor för både matte och kissar.
Att man får ha det så här bra!


Kommentarer
Postat av: zaq

Så fint du har det, vilken lycka att bo som du, avundsjuk...

2010-01-13 @ 16:23:54
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Vad fint du får hemma :)

Vilka vackra bilder från Bönhamn.

Det är fint där året runt.

2010-02-06 @ 15:28:37
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0