Blommenhof hotel

Finns det något bättre än att mitt i vardagen få bo på ett riktigt mysigt hotell? Vi har landat i Nyköping på Blommenhof hotell. Riktigt riktigt fint.




Jätte fin restaurang och mysig relax.  Har precis avslutat en lång och god middag. Kummelfile med smörstekt karl johan, bacon och potatismos. Fantastiskt gott!

Tidigare idag fortsatte vår kurs som idag handlade om personalhantering. Föreläsare var en dam med namn Gun-Britt Olofsson, en mycket duktig kvinna. Nu är man fylld av både idéer och vilja så det är svårt att veta vart man ska börja.
Tror dock att det viktigaste vi pratat om är att man måste lära sig att både säga ifrån och att lämna jobbet på jobbet. Vissa av oss har svårt för det och vi vårt läge kan det vara mycket lätt att bli utbrända om man inte tar hand om sig själv.

Jag har insett att mina lediga onsdagar måste bytas till tex ledig måndag eller fredag, så man får mer än en dag ledig, vi behöver det.  Vara ledig varannan fredag är nog mitt mål. Fredag efter att man jobbat lördag, måndag känns lite svårt att vara borta, då händer det för mycket.  Nåja det löser sig säkert.

I morgon fortsätter resan hemåt och på torsdag och fredag har jag tagit komp för att sy ihop helgen som kommer. Då ska vi samla alla våra ungar plus en del släktingar och fira Sara på riktigt. Förhoppningsvis tillåter även vädret lite utomhus aktiviteter som tex skoteråkning. Det blir iallafall middag för 18 st på lördag.

Nu ska jag njuta av hotell vistelse

Kommentarer
Postat av: zaq

Ja, njut,-och som sagt dra lärdom!

Vackra Sörmland, hoppas du får tid till lite rekreation där också, inte bara på hotellet även om det också är njutbart!

take care!

2010-02-10 @ 06:09:43
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: big sis

va roligt det låter som du haft en bra kurs och är full av inpsiration..och nytt mod..härligt..önskar så att jag ocksåkunnat vara med på familjemiddag men men jag har ju firat sara så jag får väl nöja mig så länge...

2010-02-10 @ 09:49:25
Postat av: Inger

Åhh vad kul, kurs och sedan få bo på hotell..Alltid lär man sig något...Vi var oxå i Nyköping förra helgen..Men, borta bra, men hemma bäst...kramen...

2010-02-10 @ 20:45:48
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0