Jul i vårt hus



Vi hann med julen i år också trots att vi inte kom hem förrän det hunnit bli 4:e advent. Mera om vår resa ska jag skriva senare men nu vill jag först önska alla en riktigt god jul.

Jag har haft en riktigt god jul i år. På tisdag hämtade vi hem Sara från Övik och på torsdag anlände Sofie och Robert. uppesittarkväll ivanlig ordning och julaftons frukost som vanligt.  På julafton kom Katarina och Nils, supertrevligt. Eftersom Kattis numera bor i Malmö blir det ju väldigt sällan som vi får träffas så här numera. Johan bor numera i Norge och tyvärr blev han kvar där för att jobba.
Men julaftonen flöt på i allafall. Kallt, mycket kallt. Längesedan vi haft så kallt och så mycket snö en jul. I går var det minus 20 här och det är väldigt kallt eftersom det är så nära havet och ganska rått.

Lugnt och fridfull har det som sagt varit. Och som vanligt saknar jag mina barndomsjular i Holmträsk tillsammans med syster och bror. Men det är numera sånt som man får drömma om på julaftonsnatten istället.

Det blev ett tag lite känslosamt när Sara plockade fram sin julklapp till mig och Sofie. Hon hade gjort en sökklapp och för varje uppgift vi hittade fanns ytterligare en gullig dikt och en ny vägvisning till den riktiga klappen.  När vi väl hittade den riktiga julklappen rann tårarna för full på mig.
Vi fick var sitt armband som vi nu ska ha på oss och kunna titta på varje gång vi saknar henne.
Sara flyttar till Stockholm i slutet av januari och för mig som är van att ha henne tätt inpå knuten kommer det att bli en ordentlig omställning. Jag kanske är lite löjlig men hon är ju min yngsta och som sagt hon har bott så nära....

Nåväl, nu är hon och Sofie hemma och jag tar till vara på varje minut. Jag vet ju hur tomt det blir när de åker.

Nu ska vi ha en mysjuldag, dvs mycket godis och mycket tv. Tyvärr åker Sara in för att jobba natt men återkommer i morgon när hon sovit klart.

Önskar nu er en fortsatt trevlig julhelg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0