Borta bra..

men hemma bäst. O så är det verkligen.  Har haft jätte fina dagar nere i Småland, men nog är det bäst och skönast hemma. Det är ju alltid jätte kul att åka på såna här utvecklingsdagar, att träffa andra "likasinnade" och få höra hur de har det på sina butiker och utbyta erfarenheter och idéer.

Resan ner gick ganska bra, naturligtvis kändes det i svanken och i höften på söndag kväll när vi väl var nere. Hela måndag satt vi på seminarium och lyssnade. På kvällen hade de ordnat en jätte middag för oss allihopa, god mat och underhållning, verkligen kanon trevligt. På tisdag började vi redan 815 och då fick vi lyssna på ett par som idag jobbar nere i Laos med biståndet. De visade bilder och berättade om hur det var där nere. Mycket, mycket intressant och gripande. Skulle vara otroligt roligt att få resa och hjälpa människor på plats, men man får nog vara glad att man genom arbetet här kan hjälpa så många behövande ändå.

Vid 1600 var det slut och vi packade ihop oss för avfärd. Som tur var hade vi hotell i Sthlm så hemfärden blev inte lika jobbig som nerresan. Och alla ni som känner mig må tro att jag blev förvånad när jag kom upp till mitt hotellrum på 7:e våningen för döm om utsikten, har väl aldrig haft bättre utsikt...



Tyvärr kan jag ju inte påstå att natt sömnen blev nåt bra ändå, men..

Nu är jag hemma igen och det känns som sagt jätte skönt. Är ledig i morgon men jobbar fredag och lördag. Hade tänkt vara ledig hela kommande vecka, men nu får vi se hur det blir med det, vet inte längre om jag kan *suck*

Nu när man är nyduschad och fräsch som en nypon ros längtar kroppen ner i den egna sängen så jag säger helt enkelt godnatt.

Kommentarer
Postat av: zaq

Vad kul och intressant jobb du verkar ha, nästan så man önskar att man haft något liknande.



Men jag får nöja mig med min lilla "loppisbod" tills vidare, det är då himla kul att få "tjöta" med folk om dagarna/kvällarna. Visserligen gå inget direkt till bistånd, men min tanke har varit att det ska göra det till slut på något vis...

Och jag spär ju inte på sopberget på det här viset heller =bra för miljön ;-)



Ha så gott nu!

2009-09-17 @ 09:13:09
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0