Skäms på mig!!

Det är verkligen inte ofta jag tar mig tid längre till att skriva. Det har varit lite mycket och då blir det tyvärr så att idérna för bloggskrivande tryter. Men nu är det väl ändå dax att uppdatera er lite tycker jag.

Julandet i butiken gick ju bra och det blev, trots att jag tyckte det var tidigt, en succé. Dagskassorna ökar och det känns ju bra, mycket pengar till behövande barn runt om i världen.  Förra lördagen hade vi en drive där alla Erikshjälpens butiker i Sverige gav dagskassorna till världens barn. Känns otroligt skönt att kunna bidra.

Vår semester resa är bokad!! Åker fredagen den 13.e nov, kunde väl ioförsig blivit ett bättre datum men man får väl inte vara vidskeplig haha..

Vi ska bo i khao lak på ett bungalow hotel. Ser så fram emot det just nu, känner mig trött och hängig och det känns att det är närmare 1,5 år sedan man hade semester.

Hemma har det också hänt grejer. Bosse är permiterad och hemma just nu så varje dag jag kommer hem från jobbet har det hänt olika saker. Han har varit ute och dragit el och vatten till växthuset. Fixat och donat med tomten. Och varje dag får jag sätta mig vid dukat middags bord.  Jag har det vansinnigt bra, rena lyxen ibland.



Bönhamn är ju vacker på sommarn, o naturligtvis vacker året runt, MEN..lite svart och rått just nu.

Ikväll är vi bjudna på 50 års kalas. Svärsonen fyller 25, så också hans kusin. Ska bli trevligt att få träffa hela hans släkt. Får se om vi kommer iväg som vi ska.

Ha en trevlig kväll alla...

Kommentarer
Postat av: Inger

Förstår att det känns bra, att kunna jobba för de behövande...skönt när det sedan kommer fram oxå..

Lyxigt med lite service hemma, det ha jag oxå,, såå skönt...min är ju friherre,..,.

förstår din längtan till Thailand...härligt, underbart bad...mmmmm...

Må så gott. kramkramen..

2009-10-24 @ 17:02:41
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lajke

Ni får det säkert skitbra, Thailand är underbart <3 :)

2009-10-26 @ 17:18:15
URL: http://www.metroblogen.se/Lajke
Postat av: Lillemor

Vad roligt att du känner dig nöjd med jobbet

härligt att ni ska få fara på semester :)

inte ska du vara orolig för fredagen den 13:e :)



ha det nu så bra, trots mörkret i Bönhamn

kramen

2009-10-27 @ 17:06:55
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: Mia

Inte ska du skämmas vännen! Du har ju fullt upp, men gott att du har lite markservice hemma då... L

2009-10-31 @ 09:24:51
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0