Högvatten

Har haft en ledig dag idag. Jag sa ju att det lätt kunde bli en vana det här med att ha en skön dag hemma...

Tog en promenad ner till grundhällan för att lättare kunna överblicka högvattnet. Jag tycker det är så underbart med detta högvatten eller lågvatten. För oss som bor här är det ju så lätt att se när vattnet stiger eller sjunker för vi vet ju hur det brukar seut i vanliga fall.



Inget läge för att grilla här nere just nu i allafall...





Bosse har ett par dagar hållit på som en liten mullvad. Han har grävt en gång ser det ut som..Han håller på att förbereda för el och vatten till växthuset o istället för att ha sladdar och slangar liggande gräver han ner rör med sladdar igenom.  Det blir verkligen bra på vår tomt. Han har även gjort iordning slänten där vi förra sommaren grävde för vår uppfart till huset. Själv har jag idag donat med lite av varje, har fått en hel del gjort här hemma men ändå känner jag mig inte direkt slutkörd
I morgon är det jobb igen och öppet dag så jag lär inte vara hemma förrän vid 19 tiden tidigast, skönt då att haft en lat dag innan.

Nu väntar middags lagning och som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag har så vansinnigt dålig fantasi när det handlar om matlagning *suck* Det får nog bli en soppa och en bit bröd, det kan ju vara gott det också ibland.

Tills vi hörs igen hoppas jag ni har det riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Inger

Jo, men du visst är det skönt med en ledig dag..



Fina bilder nu oxå,, varje årstid har sin tjusning..

Känner igen det där med att gräva ner elen., Vi har oxå gjort det i sommar, och lagt elkablar genom rör..Spännande att följa det hela..

Soppa duger bra..Ha en bra dag imorgon..

Kramkramen..

2009-10-08 @ 22:23:28
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0