Skön helg

Är precis vad det har varit. Och en mycket välbehövlig helg, precis vad jag behövde just nu, 3 dagars ledighet! Och vilket väder vi haft, helt underbart.  Jobbade bara halv dag på torsdag så jag var hemma i lagom tid. Blev bjuden på grill mat hos svåger och svägerska, även det fantastiskt skönt, behövde inte laga mat själv.
Brasan tände vi vid 8 tiden och en del bybor samlades där och det är ju alltid trevligt.


På fredag insåg jag hur fort det gått med snön i år. Allt är borta och det är torrt nog för att kratta och rensa i ordning rabatterna gissa om jag fick bråttom, men hur kul är det då?? Jag njuter för fullt. Hela fredagen kämpade jag på,  Bosse blängde på mig och tyckte väl att jag jobbade för mycket, men hur ska jag kunna låta bli när det är så kul?

På lördag kom smällen. Tog mig nästan inte upp ur sängen, ländryggen pajjade i hop fullständigt.  Vi bestämde att nu fick det vara nog med jobb, vi åkte till Kramfors, gick en sväng på marknaden där, tog en pizza och åkte till ett par kompisar och fikade det var nog precis vad vi behövde båda två, för idag kände jag mig återigen som en hel människa. Jag vet ju att jag måste tänka mig för lite, jag ska ju hålla för jobbet också.
Idag har jag fortsatt med krattningen lite, men även unnat mig att kolla in och njuta av våren som intagit vår by.  Titta ni också....




Nu är verkligen Bönhamn som bäst, det är visserligen dagturister redan men intemånga och ännu behöver man inte känna sig som en apa i bur på zoo.
I morgon är det dax för jobb igen och i morgon ska jag träffa han som anställt de 5 som jobbar från kommunen.  Det är vissa problem som måste lösas och ju fortare desto bättre.

Så ha nu en fortsatt trevlig söndag kväll

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja, du får ta det lite lungt..

Så vackert ni har det!

Kram på dig!

2009-05-04 @ 16:40:26
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0