Måndags tankar

Så har man då avverkat lite arbetstid så här i början av månaden. Jobbar nu inget mera i Övik denna vecka utan jag ska tillbringa tiden i butiken i Ullånger.

Ute är det väldigt svårt att se att det är faktiskt en första vårmånad som börjat. Det viner kallt och det kommer ner nåt vitt från skyn. Väglaget var väl inte heller det allra bästa, halt och besvärligt.  Efter dödsolyckan som hände i torsdags känner jag mig faktiskt extra försiktig ute på vägarna.  Har haft lite svårt för att ta till mig och förstå, det är ju sånt som man tycker händer dagligen men det är så mycket otäckare när det händer någon som man känner.  Jag sänder ständigt tankar till de anhöriga, och ber att de ska klara av den jobbiga tid som kommer.

I morgon ska jag i allafall vara ledig och återigen försöka komma ikapp i hemmet. Bosse har donat med vår köksö och man ser faktiskt mer och mer hur den kommer att te sig. Det är ju dubbelt så roligt eftersom det är en uppfinning med köksön som tidigare, iallafall jag aldrig sett.  Från början min idé men Bosse har nu utvecklat den till att bli enastående. Jag ska berätta mera om den när den står helt klar. Bordskivan som vi ska ha på den ska vi beställa från Ikea, det blir samma skiva som vi har på de övriga bänkarna.
Sen har han hållit på att dra ny el på övervåningen i vårt nya rum. Tidigare har det inte funnits så mycket kontakter men nu blir det helt annorlunda där också, skönt!

Nu ska jag umgås lite med Bosse och Johan och kissarna och känna att jag är ledig.

kram på er

Kommentarer
Postat av: Mia

Gud, vad spännande det ska bli att se den där köksön sen! L

Jag ska åka neråt en sväng efter påsk, liten minisemester, men passade på att shoppa nu...himmel vad roligt det var!

2009-03-02 @ 19:40:17
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: britten

å så spännande att se när det blir färdigt ..vem vet kanske jag får komma till dig på en semester..det måste väl finnas mysiga saker att göra däruppe också...vi får väl se hur vi löser det

2009-03-02 @ 20:06:15
Postat av: Nilla

God morgon

Det lät intressant köksö..blir spännande att se

2009-03-03 @ 07:19:07
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Inger

Skönt med lite ledigt,,mysigt med en köksö...vill hai stugan, men går inte.. för litet....pyttepytt,,,Men det förstås man ska ju vara ute på landet...Förstår att det är kul i affären. Ja lite variation är ju aldrig fel..trevligt att pröva på...

Kramkramen till dig..

2009-03-03 @ 10:12:04
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0