Efter natten..

Kommer gryningen och då när andra vaknar somnade jag, äntligen.  Inte för att jag inte kunde sova utan för att jag jobbat. Lönings helg betyder vansinnigt mycket att göra. Visserligen känner även taxi av finans kris men folk vill ju röra på sig i allafall när det är helg.

En av mina kompisar fyllde 40 i helgen så jag jobbar även hennes pass så det blev ett pass på 15 timmar i natt. I dag börjar jag kl 1500 och jobbar till 23 och i morgon börjar jag kl 1200. Säger som Maria, foten i kläm, jaja män.
Jag gör ju en viss uppsägning på taxi nu under några veckor, börjar ju redan mitt nya jobb på onsdag 1 april. En av mina kompisar på taxi har blivit sjukskriven och det gör ju att tjejerna i trafikledningen sitter väldigt trångt till så jag ska göra vad jag kan för att avlasta lite i allafall.

Det är många som undrat vad jag ska byta till för jobb.  Jag blir butikschef för biståndscenter Eriks hjälpen som öppnar under maj månad  i Kramfors. Mycket spännande efter som det i stort sett är en helt ny nich för mig men jag känner mig mycket hedrad som fått chansen.
Avslutar på örntaxi med att lägga om schema så att det ska funka för dem att vara så underbemannade som de är tills ny personal är klar att arbeta. Det är alltså 160% som försvinner nu i månads skiftet, jag lider med tjejerna men gläds i allafall åt min tur.

Nu ska jag hoppa in i duschen för att göra mig klar för ännu ett långt och jobbigt pass

Ha en bra söndag

Kommentarer
Postat av: Inger

ja jag vet hur det 'är med långa arbetspass..jobbar ju för det mesta så,,,men förhoppningsvis får jag sova några timmar, men dock inte alltid, och då är man slut i både kropp och själ efteråt...

Du har sagt upp dig, tänk om du inte trivs på Erikshjälpen...men du kanske får komma tillbaka ändå..Men det är klart att du kommer att trivas,., det blir ju väldigt omväxlande och helt annat jobb,,,Så jag håller tummar och tår att du kommer till rätt plats, Det blir nog aldrig långtråkigt..

Kramkramen,hoppas du fått sova ut nu...

2009-03-31 @ 14:51:22
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0