En helg i Bönhamn

Vilken underbar helg jag har haft.  Har fått vara hemma hela helgen utan minsta lilla utflylkt, jätte skönt. Ganska bra väder på fredag kväll så det blev lite grilla och ett gott glas rött.  Satt ute i uterummet till långt in på små timmarna, jätte skönt. I går lördag var det också ganska bra väder. Fick en massa gårdsgöra gjort och det känns ju jätte bra så här inför midsommar. Fram emot eftermiddagen kom Thomas och Maria på sina hojjar.


Är rätt länge sedan vi träffades så det var ju skit kul.

En helt underbar kväll fick vi tillsammans. Och precis som fredag kväll var det uterummet som gällde till långt in på små timmarna. I morse var man alltså ganska seg när man vaknade och den segheten har inte gått över på hela dagen.

I dag gjorde Bosse en insats som klockringare i Bönhamns kapell inför barndopet. Det spöregnade så det var inget vidare dop väder.


I övrigt har vi bara degat hela dagen. Och naturligtvis väntat på vår Kung.

Kungen och ett x antal andra deltagare har nu under några dagar en miljökonferans. De anlände vid 18 tiden och naturligtvis var jag ju bara tvungen att gå ut i regnet för att spana.


Där i det vita huset bor han. Vågade inte gå närmare, man vet ju inte, Säpo kanske skulle hoppat på mig och tagit mig för någon mystisk terrorist.....Tror faktiskt inte att vi kommer se mera av honom än just så här. Jag backade iallafall tillbaka och tog mig en promenad ut till hällorna istället

Från den här vinkeln såg man inte heller nåt. Taskigt för en som är så nyfiken som jag.

Nåja jag får nog inse att jag inte kommer att se mera. Dax att varva ner och samla sig inför ytterligare en arbetsvecka. Jag önskar er alla en fin vecka, och glöm inte bort att ge er själva lite "egen tid" Det ska jag försöka komma ihåg, fast det är otroligt svårt.

Kommentarer
Postat av: zaq

Attans Kung, gömma sig på de där viset! ;-)

Egen tid, ja... Och äntligen tror jag mig ha lärt mig att lyssna på kroppen, för igår efter att studenten var avklarad, bara dog jag i soffan och fick i princip inte ett vettigt uns gjort! Idag har också gott i snigelfart, men så fanns det allt ork till att jobba, -det hade det kanske inte gjort om jag inte hade lyssnat!



Kram-kram till dig och ha en bra vecka du med!

2009-06-14 @ 23:43:13
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: soffie

typiskt att du ej fick se kungen,va fint du bor,

ha det bra

2009-06-15 @ 20:52:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria schyman

Huu..vad kallt att åka hoj i regnet. Jag fick en riktig flashback när jag såg bilderna.

I Värmland är det tradition att åka en slinga på 15 mil ungefär, varje långfredag.

Det brukar bli en mc-karavan på över 1000 hojjar!

Ibland är ju påsk väldigt tidigt på året, och jääääklar vad jag har frusit då..



Men är det tradition så är det!!!



Kram och hoppas på bättre väder hos dig till midsommarhelgen!

2009-06-16 @ 04:54:55
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: big sis

Cilla ! du sa att denna dag är den dag när du var som nest nervös......när ska jag få den äran att vara lika nervös.....jag vill att du som jag ska få fira underbar bröllopsdagar..

2009-06-18 @ 20:03:12
Postat av: Mariette

Jasså kungen ville inte visa sig....!



Trevlig med besök av vänner på hoj...:))



Ha en riktigt trevlig midsommar Cilla och hälsa familjen så gott! Kram

2009-06-18 @ 23:26:21
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0