Brrr...

Det är så himla kallt. Vart i alla sina dagar tog sommaren vägen? På fredag kväll när vi var på Holmgång o kikade på Louise Hoffsten höll jag på att frysa ihjäl fullständigt.  Det var för övrigt en mycket mysig kväll, men kallt.


Det blev Sofie som satte sig vid ratten på fredagkväll och körde oss hela natten.  Det visade sig att stället vi skulle till var en bond gård där de gjort om logen till ett riktigt palats.  En riktig bondgård med kor och allt. Det luktade verkligen ko, riktigt ordentligt.
Det var inte bara Hoffsten utan det hela började med ett par som gjorde Hamlet i en modern tappning. Jätte duktiga var de men det blev  nog så lång draget, efter det tog Norrdans över scenen, och ja, det var ganska långdraget det också men jätte duktiga var de.

Så till slut kom då Louise Hoffsten med en gitarrist och en, tja vad ska vi kalla honom?, en berättare. Han läste om Job från bibeln och poängen handlade om hur han miste allting, men ändå höll fast vid gud. Han berättade och läste och gitarristen spelade, Hoffsten sjöng en låt och nynnade lite.
Efter Job så läste/berättade de om Malin som förlorade hela sin familj i tsunamin i Thailand. Berättade och läste en bit, gitarristen spelade, Hoffsten spelade munspel.  Det var väldigt gripande, vansinnigt intressant men med ett stort  Men... Jag gillar Hoffsten och hennes musik och det var för henne och hennes musik jag åkte dit, inte för att lyssna på en karl som berättar i begravnings stämning och en gitarrist, väldigt duktig sådan, som spelar. Sammanlagt sjöng Hoffsten 3 låtar, en massa nynnande och en massa munspel.  Det var jätte bra men jag var naturligtvis besviken, jag hade sett fram emot hennes musik, den som aldrig kom.  Kände mig lite lurad,  de utnyttjade alltså hennes namn men det hon bidrog med var ju väldigt lite.

Vi åkte hem till Bellan och Birgitta istället. Värmen från deras spis i köket var underbar. Fram emot småtimmarna åkte vi så hem.  Jag skulle ju upp tidigt på lördag morgon för att åka på växtmarknan i Hörnett, så ett par timmars sömn ville jag iallafall ha. 
Sen har helgen mest bestått av att plantera de blommor som jag inhandlade, lite ogräs bekämpning o dyl.
I eftermiddag så tog vi iallafall en tur ut till Norrfällsviken för att inta lite middag på fiskafänget.  En mycket trevlig helg, inte så mycket sömn som man kanske skulle behövt men sova får man väl göra någon annan gång.

Hoppas ni också haft en trevlig helg. I morgon ska jag ta itu med butiken igen, och jag hoppas att allting nu flyter på enl planerna så vi kan öppna efter midsommar.

Kommentarer
Postat av: zaq

Men så tråkigt, med Hoffsten!

Tur att helgen blev trevlig ändå, och det låter så spännande med butiken, -vilket kul jobb du fått!

Hälsa Sofie så gott, var så trevligt att få "rå om" henne själv en stund när jag hälsade på i Umeå sist, det påstår Margit oxå ;-)



Kram!

2009-06-07 @ 22:23:44
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: big sis

nääää va tråkigt du som såg fram emot det......kom ner så ska jag värma lite.....kram

2009-06-09 @ 17:26:42
Postat av: lillemor

ja helt värdelöst. såg en del av en konsert med henne på tv och blev superbesviken jag också.. här e det också pisskallt. kanske inte lika som hos er där uppe. men nån sommarfeeling har man ju inte. e heldeppig för det ska ösregna(ska komma upp till 50 mm) och vara 13 grader på fredag när måns går ur 2an

2009-06-10 @ 11:17:35
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Inger

Åhh vad synd att du blev besviken..att hon sjöng så lite..ja hon var väl ett dragplåster då..



Kallt,,brrr ja,,vi åker till Britten...tycker jag..

Hoppas det ändrar sig till midsommar..

Önskar dig en trevlig densamma,,,med lite sill o potatis...lite dans kring stången, bäst att dansa så man håller sig varm. hihi...kramkramen till dig..

2009-06-10 @ 22:17:38
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Så nu är du lite besviken över det där med Hoffsten...mmmm..kan tänka mig det, det skulle jag också vara...

2009-06-11 @ 19:03:25
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0