På plats igen

Ja stilla lunkar vi på in i vardagen igen. Är alltså på plats i Övik igen, ska jobba i morgon bitti, jag gör ett 9 timmars pass och sedan åker jag hem för att vara ledig ända till söndag kväll. Det ni!! Det ska ni vet att det känns otroligt länge sedan som jag var ledig och fick vara hemma både fredag och lördag kväll.

Har inte hört nåt ännu om jobbet jag sökt men hoppet är ju det sista man tappar så jag hoppas fortfarande även fast jag inser att det nog är kört.  Men förhoppningsvis kommer det flera tillfällen nu när det börjar bli vår,  jag önskar mig verkligen ett jobb hemmavid.

Kylan har återigen släppt greppet lite, när jag åkte in var det närmare 0 gradigt igen och det snöade och yrde. Ikväll är det en vidrig halka ute på vägarna har jag hört.  Ryggen som började ge sig till känna igår finns fortfarande kan jag tala om, känns inte riktigt bra det här, men det kan ju ha att göra med att det varit så kallt ett tag, jag brukar ju bli sämre av kylan, får hoppas på det, men lite skraj blir man ju när man känner igen smärtorna.

Nu ska jag försöka få kontakt med min dotter. Hon har köpt ny telefon när hon var i Sthlm så hon har fullt upp med att lära sig varenda liten detalj om den.  Vet att hon haft god hjälp av min käre svåger att köpa den, det blev som en liten x julfafton för de båda tror jag, båda gillar verkligen det här med nya prylar att leka med.  Kontaktbar idag, inte för femöre.

Jag gör lite grönt te så länge, det ska visst vara bra för förbränningen och den skulle vi ju öka på.

Förresten skulle jag gärna vilja ha lite tips om nya frisyrer från er. Det kanske inte är så lätt för många, speciellt för er som aldrig sett mig, men ni kan väl använda fantasin hihi. Jag vill ha bort mitt runda ansikte!! Hel lugg eller sned lugg? Håret ska forfarande sparas ut men vad ska jag hitta på med luggen och håret framtill?? Måste man se så tjock ut i ansiktet??


Lycka till

Kommentarer
Postat av: big sis

Ja tycker du är fin ja...

2009-01-08 @ 23:57:03
Postat av: alexandra

Välkommen tillbaka på min blogg.MM visst är det härligt att jobba med barn.

2009-01-09 @ 07:23:19
Postat av: maria

Ja, du är fin Cilla. Snedlugg är kanske en idé, men annars så tycker jag du ska ha håret som du har det. En rak lugg gör nog ansiktet rundare...tror jag.

2009-01-09 @ 07:58:57
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Lillemor Lindqvist

ingen lugg ALLS om du tycker du är rund i ansiktet. det gör dg mer rund.....

2009-01-09 @ 09:04:00
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Jag tycker du passar väldigt bra i den frisyren du har den är fn, har du färg i nu???

annars är ju varmt röda slingor snyggt+ några mörka.



lycka till



kram Lisbeth

2009-01-09 @ 12:22:52
URL: http://vipeyckan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tjock i ansiktet?!? TYcker jag inte alls, tycker du ser väldigt fin ut

Snedlugg är lite kul.. Jag har lite snedlugg men ändå ingen sidbena, den är bara lite kortar i ena änden.

Hel lugg fast lite sned skulle man kunna kalla det... :o))

Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

Kram

2009-01-09 @ 19:58:10
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Sus i dus

Snedlugg gör att ansiktet ser smalare ut!! Det har jag tagit vara på! Hehehe...



Vad är det för jobb du sökt? Ö-vik eller?

Kram Sus

2009-01-10 @ 17:01:25
URL: http://sus68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0