Helgen

Varför går helgerna så otroligt fort jämt?  Tycker aldrig jag hinner göra det jag ska göra när jag är ledig.  I går var vi till Övik och hämtade spisen, så otroligt skönt. Men grejen är att man säger att man ska bara dit fram och tillbaka, det går fort, men det tar hela dagen i allafall, märkligt.  Hade ju tänkt att jag skulle börja packa ner gamla köket uppe nu när Bosse också var hemma samtidigt, men det har inte blivit.

I går innan vi åkte stack Bosse ut för att lägga ett nät och försöka få sig en lax. Jag och mina katter tog en promenad under tiden, det var väldigt skönt ute. PA hade lagt nät innan och stod o fileade, känslan av fiskeby blev väldigt påtagligt.


Lite is fanns det faktiskt i går, idag är den borta!


Gunde med fru är fortfarande kvar i hamnen.


Ser kallt ut, men fullt så farligt är det inte.

Bosse har hämtat nätet. Ingen lax, bara en massa simpor..

Nu ska jag göra mig ett ryck, ska ju in o jobba i kväll och nu kommer jag inte hem förrän på onsdag kväll. Smulan känner att det är  nåt på gång med hennes matte, hon är orolig och svansar runt mig hela tiden, aldrig mer än en meter från mig. Men tyvärr så måste jag nog åka iallafall *suck*
Nåja några dagar går fort och snart får jag åka hem igen.

Ha en underbar söndag eftermiddag

Kommentarer
Postat av: big sis

lilla smulan ja....du har ju en hund...!Va fina frusna bilder du visar...synd att det inte blev nån lax..

2009-01-11 @ 14:42:59
Postat av: Inger

Ojoj vilka läckra vinterbilder du visar här,,,

Ha några bra arbetsdagar..jag gåroxå igång och jobbar mycket i veckan, sånt e livet...

Men sen blir det ledigt...

Ha det fint på jobbet,,,kramkram

2009-01-11 @ 22:15:09
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hej min vän!



Tack för hälsningar! Jag har också saknat dig men har bara inte orkat vara inne på nätet. Dessutom så havererade min dator helt så vi har fått fixa det. Använder helst min egen eftersom den är en lap top och jag kan sitta i soffan och skriva. Det blir inte så mycket belastning för nacken och axlar då. Önskar dig en riktigt GOD FORTSÄTTNING på det NYA ÅRET! Ska försöka komma igen med mitt bloggande nu. Jag har varit ordentligt sjuk i över 5 veckor. Fick uppsöka akuten inne i Umeå på nyårsdagen. Maken också. En jobbarkompis till honom kom med förkylningen till jobbet och smittade ner alla på hans avdelning! Om folk bara hade vett att hålla sig hemma när de är sjuka! Förkylningen gick över att bli bakteriell och jag hade/har stora besvär med luftvägarna. Jag fick också bihåleinflammation. Nu är antibiotikan slut och jag är tyvärr inte bättre och har kontaktat vårdcentralen så vi får se vad som händer. Jag har en väldig hosta och det kommer upp gul-grönt, segt slem. Det är svårt att sova på nätterna. Tyvärr så tål jag inte Cocillana Etyfen, som är den bästa hostmedicinen.

Tack för fina bilder från min barndoms Bönhamn! Det är ju bara så vackert där! Synd att inte Bosse fick någon fiskelycka denna gången, men kanske PA delar med sig?

2009-01-12 @ 13:18:33
URL: http://silfverstinta.blogg.se/
Postat av: kusin Carina

Så underbart vackert du bor! Det hade ju inte varit fel med en fin lax också. Själv önskar jag att jag kunnat vara på jobbet. Ligger hemma med flunsan och får inte behålla nån mat men det är ju övergående så det är bara att stå ut.

2009-01-12 @ 13:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0