En historisk dag

Har aldrig tidigare sett någon av Amerikas presidenter avlägga president eden. Men idag har jag gjort det.  Han hade en dröm Martin Luther King, jag tror nog att den drömmen är sann nu.  Det ska bli  mycket intressant att följa dessa år och nog tror jag att det kommer att bli förändringar men vilka förändringar?

Visst en förändring är väl redan att den nye presidenten bara är 48 år och mörk hyad.  Hans tal gillade jag men å andra sidan skriver han inte sina tal själv.  Visste ni att den kille som skriver Presidentens tal bara är 27 år gammal.  Vilken ung makt det blir i Amerika. Jämför med tidigare Presidenter så redan här åldersmässigt är det stora förändringar.

Jag är på plats i Övik igen. Som ni märker har jag suttit vid tv:n och hängt med lite. Här snöar det också precis som hemma. Och det har kommit mycket snö.  Men det hjälper väl inte att klaga, den ramlar ner iallafall.
Hoppas det inte blir som vintern 88. Då snöade det 7 veckor på raken här uppe.  Tror aldrig jag,  varken tidigare eller senare sett så höga snövallar.
Jag var mamma ledig med Sofie då och hade så tråkigt!! Man kunde inte gå ut med en barnvagn, det gick inte och plogbilarna hann inte med, det var gräsligt.

Nu ska jag försöka ägna mig åt nåt konstruktivt, vet inte riktigt vad för fantasin flödar inte direkt.

Kommentarer
Postat av: soffie

spännande tycker jag men sjukt att det dröjde så innan det blev en färgad på den posten vi är ju alla lika inombords,

må gott

2009-01-20 @ 19:28:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: big sis

jo Obama hade skrivit sitt tal själv, och det är han ganska ensam om att ha gjort...en historisk dag...jag hoppas mycket på honom...hoppas han får leva i fred...och att man inte gör han illa...

2009-01-20 @ 22:28:11
Postat av: maria

Jag tittade på bygglov som du sa. Det var ju ett specialprogram för DIG!!!! Du har ju redan cementplatan gjuten. Perfekt!! Bara för Bosse att sätta fart och gräva pool nu då...hihi!

2009-01-21 @ 06:49:16
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej på dej

Ja det är häftigt att den nya inte är som alla andra presidenter..he he vi får se hur det går..ha det bra i snön här är det bara is

2009-01-21 @ 08:40:41
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hej! Ser att vi båda har skrivit om samma sak: presidentinstallationen. Fantastiskt roligt att se en svart man på den posten! Och vilken människoskara som hade samlats! Vi får hoppas att han får det stöd han behöver för att klara av sitt jobb.



Vi har också fått mer snö men inte lika mycket som nere hos dig verkar det. Personligen så gillar jag vintern, särskilt vårvintern. Snart kan man sitta ute i vårsolen och läsa en bok. Härligt!



Sköt om dig och en stor kram! // Lillemor

2009-01-21 @ 13:51:19
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0