Brrrrr..

Det är kallt i Sverige! Här i Övik är det inte så märkvärdigt kanske en del tycker. ca 15 minus grader, men bara ett par mil innåt landet där har dom hela 25 minus grader.  Nu längtar jag verkligen hem igen, där vid havet är det nog inte mer än 10 har jag en känsla av.

Men först ska jag jobba lite. Slutar inte förrän kl 22 o då får jag väl se hur trött jag är om jag orkar åka till Bönis ikväll eller om jag sover över. Kan inte tänka mig att det är några som har lust med taxi i kväll, alla borde vara trött på detta festande som det är över julhelgerna.  Jag längtar så efter vardan, på tisdag då kommer jag garanterat att slänga ut julen, nu vill jag ha vår.

Hmmm vår,  då kanske det är dax att börja fundera över hur vi vill ha trädgården i sommar.......... Nja det kanske är lite tidigt. Men det är inte utan att man känner hur det värmer när man tänker på våren, hur det porlar i bäckarna och fåglarna kvittrar.

Men innan det är vår ska vi försöka genom leva kylan och vintern. Först o främst ska jag hålla tummarna att bilen startar när jag ska hem i kväll och att det inte händer nåt efter vägen. Jag har i allafall förberett mig med dunjacka och termobyxor, det är bara fötterna jag kommer att frysa om och det är jag ju van, fryser ju jämt om fötterna.

Hoppas ni nu inte fryser ihjäl ute i vinter Sverige

Kommentarer
Postat av: soffie

men brrr va kallt här är det just nu 15- så det blir en kall natt,

va kul att läsa din egen årskrönika,

ha en go kväll

2009-01-04 @ 21:13:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja här är riktigt kallt, vi hade -12 i morse.

Men nu ska jag dra på mig långkalsongerna och gå ut lite. Det har varit mycket middagar och gäster i helgen så det känns som om jag inte varit utanför dörren..

Kram

2009-01-05 @ 11:44:28
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0