Ledig dag

Jag har inga som helst problem längre med att tillbringa en ledig dag. Det finns så mycket att göra så jag hinner inte med allting.  På min önske lista idag stod det: Läsa en bra bok, tvätta, städa, promenad på isen, lacka naglar, bad, fixa väggmålningen. Gissa vad jag fått gjort? Jo vi kom ju på att vi måste ju handla så vi åkte till Härnösand handlade både Lidl och systemet hann vi med, sedan tog vi en fika hos Sofie och Robert.  Hade även hoppats på att få träffa min syster och svåger men den planen sprack tyvärr men det som jag skulle få från Boutiqe Britt det blev inlämnat på  ok i Ullånger så jag kunde lägga vantarna på det iallafall.

Mycket gardiner och tyg helt i mina färger hehe.. Tack Britt.
Mina pappas gamla bibel betyder mycket för mig att få äga efter honom. Den är väldigt sliten, sönder läst men det ligger själ i den. Jag kommer att vara mycket rädd om den.


Hästklockan och smörkärlet som jag fick är efter farfar och morfar. På asken står det till och med Frans Persson 1926, så roligt att ha kvar.


För övrigt så tog det ju alltså sin lilla tid innan vi var hemma. Promenaden och städningen och lite tvätt har jag hunnit med, få se om jag fixar resten innan jag åker och jobbar i morgonkväll. Kolla in istiden, Smulan var lite avvaktande mot isen.... "matte kan man verkligen gå på vattnet nu??"




ovanligt att ta bilder utifrån havet istället för tvärtom

Nästa lördag ska vi till Bellan och Birgitta på middag det blir skönt, alltid jätte kul att träffa dom. Ikväll blir det middag tillsammans med svåger och fru och det brukar altlid vara väldigt trevligt. Till veckan är det jobb tis, ons och fred och på butiken vet jag inte än hur det kommer att se ut men jag tror nog att jag i allafall vill ha måndagen ledig. Det har varit lite mycket på slutet.

Idag när jag kom hem låg det ett lyckobrev i brevlådan!  En kallelse från ortopeden i Sundsvall!!! Äntligen!!! Efter 1,5 år är det äntligen dax.  Jag inser ju att jag inte är framme vid en operation än men det är i allafall ett steg i rätt riktning. Operation eller inte bara en expert tittar på mig och talar om vad som är fel. Den 12:e mars är det dax. Jag har lite mycket på schemat just nu, men det ordnar sig säker.

Ännu nästa helg ska jag till Östersund med Sara, där finns en naturläkare med namn Broddesson som tydligen är en klippa på astma och allergier. Känner faktiskt en massa som redan blivit hjälpta av honom, nu hoppas vi att han ska kunna hjälpa även Sara. Det tar hela helgen så då kommer jag att vara borta och sedan under veckorna bredvid är det ju jobb i övik.  Hade ju även hoppats på att kunna nu åka på den där kryssningen som jag o syrran hoppats på så länge, vi behöver verkligen tid tillsammans nu, jag har sagt det så ofta men snart har vi bara varandra och lite kvalitets tid med varandra är alltid nyttigt.

Nu ska jag fixa lite innan vårt sällskap anländer, ha en underbar fredag kväll


Kommentarer
Postat av: maria

Äntligen! Vad skönt att du ska få komma till ortopeden nu. Hoppas de hittar ett opererbart fel och du blir helt återställd.

2009-02-21 @ 01:46:03
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: britten

va roligt att du blev glad...pappas bibel är värdefull det tycker jag också ..du fick hans första jag har hans andra...självklart ska vi få ihop en resa på nåt vis....ska sätta mig med almanackan i morgon..då hörs vi.....ha så trevligt nu../ kram

2009-02-21 @ 11:58:55
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0