Höjden av lycka

Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen och jag kommer säkert att återkomma till det många ggr.  Den lycka som jag känner när jag får komma hem efter några dagar borta går inte att mäta.  I går kväll när jag kom hem till Bönhamn var klockan ganska mycket, det blev en lång dag.

Det blev ganska sent innan jag var hemma på torsdag kväll. Jag lämnar ju inte växeln förrän flygen har landat och eftersom nu alla flyg till Övik verkar vara försenade flera timmar kan det bli lång väntan.  Klev upp ganska tidigt för jag ville ju hinna gratta Sara innan hon åkte till skolan. Öppnade butiken kl 12.00 och jobbade där till 16.00. Då åkte B och jag upp till Övik igen för att fira Sara ordentligt.  Så klockan var ganska mycket när vi väl var i Bönhamn igen.

I morse skulle ju Mitchi säljas innan jag öppnade kl 10.00 så i morse blev det en tidig morgon också. Nu när klockan är 17 börjar jag känna att jag är hemma och ledig igen.   Tvätten efter veckan är fixad, värmen inomhus börjar infinna sig (vi har ju varit borta hela dagen idag igen) Snart ska jag försöka laga till en god lördags middag och sedan ska vi väl i vanlig ordning efter alla traditioner se melodifestivalen.

I morgon bär det av till Övik igen för att jobba sön, mån och tisdag sedan jobbar jag ons, tors och fred i butiken.  Bosse skjutsar mig i morgon upp till stan för det är ju där vår saab befinner sig. Får väl se hur länge man blir tvungen nu att köra saab innan rätt bil för mig dyker upp, men jag sitter ju inte i sjön direkt.

Vädrer då? Jo här kom det en mindre snöstorm i går. Det snöar fortfarande men inte så mycket, men det har nog kommit en hel del i allafall. Kallt är det också, i morse var det 11 minus grader och det är ju ganska mycket för att vara här.

Nu önskar jag er en trevlig lördag kväll, återkommer i vanlig ordning efter melodifestivalen för att diskutera den.

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja visst är det såå, borta bra men hemma bäst...

Är man borta och sedan kommer hem. Det är då man märker hur bra och gott man har det hemma..Så kanske tur man är borta lite ibland,eller vad tror du...?

Ja melodiefestivalen ikväll, jag får se reprisen imorgon, det blir 20-årskalas för makens äldsta barnbarn...tänk att ha så gamla barnbarn...vi är färdiga för hemmet snart. Undrar om det blir lika skönt att komma hem då,.,.jaa, något att ta sig en funderare på,..hihi.. hoppas det dröjer länge som tusan....Ha det fint ikväll...kramkramen till Bönan i Bönhamn..

2009-02-07 @ 17:25:18
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0