Förkylt

Ja här har jag lyckats dra på mig en förkylning.  Går omkring och nyser och snörvlar, trött och hängig.

Åkte till Umeå i går. Största anledningen var att kunna gratulera min brorsdotter som fyllde 18 igår.  Hon har ju även hon nu gått och blivit stora damen, inga småbarn kvar i släkten.... Vi blev kvar där hela eftermiddagen och kvällen var inte hemma förrän vid 22 tiden men en himla trevlig dag hade vi. Blev bjudna på tårta och middag inte dumt va?

Förrutom då tanläkarbesöket som jag var tvungen att göra.  Förra julen hade ju jag sån tandvärk. Det visade ju sig att min högra hörntand var död och nog hade varit det ganska länge. När jag var 14 år gjorde jag en operation i samband med tandreglering.  Jag minns att jag fick jätte mycket bedövningssprutor och dagen efteråt såg jag ut som en fotboll i ansiktet som var grönt och gult.. inte så kul för en 14 åring.
 Förmodligen hände nåt vid den operationen med den hörntand som dog. Förra året upptäckte tandläkarna att det var problem med kanalen och de kunde inte rensa den innan en rotfyllning varför jag skickades på remiss till tandläkarhögskolan i Umeå. Där var jag alltså i går. 
Tandläkaren igår upptäckte också att det var problem med min kanal. Det fanns en bomullstuss kvar där sedan nån gång... Därför min ständiga huvudvärk kanske?? Hursomhelst så var det nu fullt med bakterier och blodsansamlingar. Han rensade kanalen i går men när han grejade där så började jag att blöda, han kunde alltså inte rotfylla och göra klart i går utan han fick lägga igen med tandcement. Nu ska jag gå med detta och återkomma till dem den 15:e maj för att då göra klart och rotfylla sen säger det klirr i deras kassa och "4 000 kronor tack" . Synd att det var hörntanden har det varit en tand längre bak har de ju lika gärna kunnat dra ut den bara.

Jag som är så himla tandläkar rädd låg där och kände mig liten. De drog  någon gummi duk över munnen och det kändes som om man hade hur mycket som helst i munnen, usch..

I dag när jag vaknade var det 22 minus grader här, pratade med syrran och konstaterade att hon hade kallare, 34 grader. När ska denna kyla ge sig. Det liknar ju min barndoms vintrar. Tyckte nån snackade om växthus effekten, det skulle ju bli varmare och varmare för varje år?? Har det blivit bättre med den eller?? Tycker ju inte om vinter och deffinitivt inte när det är så här mycket snö och så här kallt..

Nu ska jag slänga mig in i duschen och försöka få nån ordning på mig själv, ska ju ner i bunkern (jobbet) kl 12 och då måste man ju försöka vara lite klar i knoppen och allert.

Kram på er alla och ha en go dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackare, hoppas att det är en kortvarig förkylning du har! Jag har kollat in bloggen, vilka roliga projekt du o Bosse har. Renovera, måla och byta ut till nytt. Bönhamn verkar vara en mysig plats.



Må så gott nu och hälsa tösera!



Kramizar Mariette

2009-02-17 @ 12:25:06
Postat av: Sofie

Trodde det var din brosdotter vi grattade ;) haha brossyster det är ju du och moster :D hihi

2009-02-17 @ 15:55:44
URL: http://entersofiesworld.blogg.se/
Postat av: soffie

nej men fy en bomullstuss herregud

tycker det är sjukt att man ska betala så mycket om den där bomullstussen är ett slarvfel ska inte de stå för det då?

hoppas du ej har alltför ont.

må gott

2009-02-17 @ 15:59:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Tandläkaren och förkyld på samma gång. Roligare kan man ha det. Hoppas du frisknar till snart....!

Kram.

2009-02-17 @ 18:34:25
URL: http://yrvette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0