Släppt bloggen..

Tror kanske många att jag gjort, men det har jag inte, det är bara det att det nu före jul är jätte mycket att göra både på jobbet och hemma.

Har ju försökt sedan jag kom hem att få lite julkänsla, den har inte velat infinna sig i år men jag jobbar sten hårt på det.
I går var jag ledig och tillbringade dagen i Övik för att julhandla och återigen söka efter lite julstämning.  Nä jag får nog vara utan den iår.  Kämpar stenhårt här hemma för att se till att allting verkligen ska vara klart tills ungarna kommer hem dagen före julafton.

I går med Sara så sa jag att min önskan var att i år verkligen vara klar med allt så att vi kan vara lediga tillsammans, hon tittade på mig, log och sa att det trodde hon inte på, det skulle inte lyckas för det hade hon hört förr. Så nu är ju min önskan ännu mera att verkligen kunna komma hem från jobbet den 23:e och bara sätta sig ner o vara ledig. Hoppas det fungerar.

Har faktiskt funderat över en sak.  I morse på mixmegapol talade de om en undersökning ang jul. De hade kollat och kommit fram till att det är  95% av kvinnorna som städar och fixar jul. Inte undra på att många kvinnor somnar framför tv:n efter julmiddagen.
Kommer så väl ihåg min egen mors fixande inför jul. Hon gjorde ost, messmör, det bakades tunnbröd, lutfisk, ja precis allt och så har jag en känsla av att det varit i alla tider.  Kommer så väl ihåg de såp skurade golven (alltså lukten)
Nä nu sitter jag ju här och blir tårögd och kommer på mig själv med att längta tillbaka till jular som tyvärr inte längre finns.

Jag hoppas, hoppas  att det någon gång ska gå att ordna så att vi alla, vi som finns kvar, ska kunna fira jul en gång till på gården.


Drömma tillbaka, gråta en skvätt och fortsätta minnas. Många underbara barndoms jular. Så lyckliga vi kan känna oss som fått ha såna jular. Jag hoppas att jag en dag kan ge mina barnbarn de jular som mina föräldrar gett mig och mina barn.

I morgon åker jag upp till mamma för att fira en lite tidig jul med henne. Kanske jag hos henne och i mina barndoms trakter kan finna lite julstämning

Kommentarer
Postat av: britten sa....

Kära syster..nu tåras mina ögon också för minnen av alla de kära jularna i Holmträsk hela familjen...vi är lyckligt lottade..och så underbart att se lilla pappa där också , tänk så go han var med barnen..snöänglar och dansa......Jag tror du inte ska anstränga dig för mycket..släpp lite på alla måsten..in med lite hyacinterdoft..köp lite färdig mat i stället koka lite godis tillsammans sätt på lite julmusik koppla av så kommer den ..julstämmningen...jag lovar och som du säger på väg upp till mamma hittar du kanske tillbaka till den..hoppas ni får en fin sund hos mammi i kväll och i morgon..stor kram

2009-12-18 @ 08:53:18
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: zaq

Juletid mystid, går det inte ordna utan att ta ihjäl sig innan?!! Picknick, knytkalas... ha en skön julhelg, häls med dig..sej

2009-12-18 @ 09:50:03
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: soffie

GODJUL önskar jag dej

2009-12-22 @ 22:06:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Mysigt att minnas sin barndomsjul..

Jag tror nog att du hinner få lite julstämning, det beror ju inte på allt man gör..Det är lukten, musiken,. de nära och kära tillsammans..Det behöver inte var massor med mat och kliniskt rent...

Stressa mindre, det blir jul ändå...

Julkramen till dig....

2009-12-24 @ 11:55:02
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Vilket fint bildspel du har gjort!

Vad roligt att ha sådant kvar.

Du får göra till dina barn också :)



Jag brukar alltid säga när andra stressar

inför julen: "Det blir jul ändå".

Huvudsaken är ju att man har varandra.



kramen

2010-01-02 @ 11:27:49
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0