Sommar och sol

Ytterligare en underbar dag. Man är ju inte direkt bortskämd med sol och värme denna sommar så det gäller att ta tillfället.  Vi åkte ut till Hummelviken där det finns sandstrand och är långgrunt, det passade ju mig och Linn och Leo perfekt för vi ville ju bada och leka.
På väg till viken körde vi förbi denna fyr och jag passade på att fånga den på bild.

 Det är nämligen så här att denna fyren ska plockas ner. Många små fyrar ska ner för de behövs inte längre tydligen. Många båtar går ju numera på radar och gps.
Vår egen fyrvaktare Ove på Högbonden har velat köpa den för att bevara den här på plats där den hör hemma men svaret var nej, det gick inte an.

Årets badpojke är utnämn och rätta mig om jag har fel men man kan inte hitta en charmigare kille.


Årets badtjej det måste ju ha blivit jag, för jag har nog aldrig badat så mycket på flera år som jag gjorde igår. Badkrukan för året hon var ju redan utnämnd sedan kvällen innan, Sofie blev det och det sitter nog i sedan hon var liten, då velade hon också o funderade vart det var bäst att hoppa i.

På kvällen hemma blev det tacos ute på vår platta, och sedan en tur till Barsta för en glass och en öl.  Sen kan jag tala om att det var ett gäng som var otroligt möra, det blev en väldigt tidig kväll. Ingen av oss är vana att ha detta hålligång som vi haft sedan onsdag kväll men vi har ju även haft vansinnigt roligt.
Efter gårdagens vila blir det nu party igen. Vi är bjudna på grill ute på losmen, en ö här i närheten efter middagen där åker vi sedan på pubkvällen i Barsta. Sen är det bara en dag kvar på denna semester, men jag vet ju att under hösten blir det mera semester och även mera värme och bad.


Kommentarer
Postat av: Cilla

vilket snyggt namn du har, smög in och kollade upp din blogg och upptäckte en väldigt fin blogg. nu smyger jag ut igen. kramisar

2009-08-09 @ 22:10:25
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0