Sommar slut??

Tänk så fort dagarna går. Tyckte precis det var midsommar.. Vi har ju haft förmånen att ha min äldsta dotter Fia (Sofie) boendes hemma här i Bönis hela sommaren, i allafall av o till. R och hon har ju jobbat på Resturang Skutskepparn i Barsta och dit är det ju bara ett stenkast så de tycker nog att det varit skönt att kunna komma hit och bo här. Men nu är det slut på jobbet och det drar ihop sig till skolstart. Så denna helg har varit den sista i sommarvistelsen. Nu har de åkt och det är inte utan att det blev jätte tomt utan de båda.

Nu är det väl inte så himla långt till Umeå men som studenter har de ju fullt upp och jag tror inte det blir så väldans många resor hem till mamma under hösten.
Eftersom jag jobbar ganska mycket har ju jag haft jätte stor hjälp av min Fia här hemma också i sommar. I går när jag kom hem från jobbet hade hon städat, gissa hur skönt det var att kliva in genom dörren och känna lukten av nystädat.

De unga tu reser till Umeå i morgon för att på riktigt flytta in i sin nya lägenhet. Där har Sara (min yngsta tjej som ska bli målare) varit hela helgen och tapetserat, så det känns nog riktigt bra tror jag att få komma dit och börja packa upp. Önskar bara att jag också hade kunnat vara där och hjälpa till.

Bosse och jag ska på allvar ta till oss vardagen nu. Det har vi ju ioförsig haft hela sommaren eftersom vi inte haft någon semester, men det blir ju lite annorlunda nu känns det som, det blir lite tommare. Om 3 månader ska vi ha semester och vi kanske ska börja lite nedräkning för att ha nåt att se fram emot.
Jag är just nu jätte trött, känner mig grinig och slut på. Ska försöka ta 2 dagar komp i veckan om det går. Det kommer ny personal och då måste jag ju vara på plats men vi får se hur det funkar.

Nu ska vi ta en liten grillmiddag och sedan varva ner i soffan, det finns säkert nåt man kan somna till där

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja det är ju fotboll., ikväll. även om nog det är bra med Zlatan, så kan man ju alltid sova..

Hoppas ni hittar något fint resmål framöver..

Ha det gott..kramkramen..

2009-08-24 @ 18:45:04
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: britten...

ja det blev inte så mycket med den sommarn...men det är ingen mening att gå och gräma sig över det heller känns det som....nästa sommar blir nog bättre och jag tro på en underbar höst jag.....kramiz...hemma nu

2009-08-25 @ 18:35:36
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, huvva vad det går, kränger grejjer jag aldrig trodde skulle kunna bli sålda... Fast, -sen är det mycket fint jag undrar varför ingen behöver/vill ha...

Det kan väl ändå inte vara så, att de har lika fullt som jag!??

Med flytt vet jag inte exakt ännu, men jag packar det som inte behövs så ofta.. Och röjjer!



Sen blir det väl en vända till er, på Erikshjälpen... Värst är det med möblerna :-(

2009-08-26 @ 22:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0