Uppdatering av läget.

Jo det var ju ett tag sedan jag satte mig ner o informerade er om vad jag pysslar med dagarna i ände. Jag har tillbringat några dagar i Övik. Självklart var det jobbfronten som kallade.  När jag kom i måndags var Sara fullt upptagen med att spackla och slipa i sin lägenhet, hon har ju så länge tänkt tapetsera om rummet och nu var det äntligen dax.


Jag skulle jobba 16-24 både måndag och tisdag så det var bestämt innan att jag skulle hjälpa henne med detta på tisdag innan jobbet. Va vi grejade på men vi blev klara innan det var dax för mig att jobba


I dag har jag trots feber, huvudvärk och en vansinnigt märklig hosta hjälpt min dotter med att städa bort allting så det skulle vara lite kul att komma hem i kväll från skolan.


Fixa lulllull o mys får hon göra själv, men jag skulle tro att det ordnar hon när fondtapeten i sovalkoven är uppe, den fattas fortfarande. Nu ska vi  tydligen jaga en loftsäng till sovalkoven så hon kan ha datorn där inne, sen vill hon bara ha en tresittsig soffa istället för en hörnsväng, så vi jagar vidare efter billiga saker till hennes lägenhet.

Hur mår jag då?? Rätt vidrigt kan jag meddela. Men ganska nöjd att jag fortfarande, trots jobb har rösten kvar. Jag har drabbats av en vidrig influensa. Känner mig alltid ganska pigg på förmiddagarna men fram mot eftermiddagen kommer feber med svettningar och frostbrytningar, jag har en vidrig hosta som håller på att förstöra mina inälvor och revben fullständigt, trots att jag besökte toa för 2 minuter sedan hostar jag så jag formligen kissar på mig, en huvudvärk som aldrig ger sig och en hals som känns som ett öppet sår och den blir ju inte bättre för att jag hostar.

Kurerar mig just nu med coccilana, bisolvon och alvedon.  På apoteket i dag fick jag rådet att uppsöka läkare när jag ätit bisolvon 3-4 dagar om inte hostan släpper, kunde ev vara så att det satt sig på lungorna.  För rökningens skull är det ju toppen, jag kan helt enkelt inte röka, gör jag det så får jag en host attack direkt och den slipper jag gärna.
Frågade på apoteket om hostan ev kunde vara nån biverkning, men inte denna hosta inte.. ev kunde en del av den vara en typ av rökhosta som ska ut o bort nu eftersom kroppen tydligen genomgår en sorts avgiftning just nu

Nåja, nu är det dax för ett varmt bad för just nu befinner jag mig i frys stadiet.......

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad kul att hjälpa till i lägenheten.

Hoppas att jag och dottern också kan få den där kontakten du pratar om. Just nu verkar det som om vi inte tål varandra.. :o/

Men som sagt, det blir säkert bra. Det är ju en del att stå i just nu.



Kram!

2008-09-10 @ 20:40:52
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Mia

Nä men stackars dig! Det låter inte alls bra...gå till läkaren!

2008-09-10 @ 20:56:44
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: britten

maken säger att jag gör inget annat än uppmanar folk att gå till läkaren men...jag gör det ändå ! du vet ju vad jag har sagt !!!!!!!!!

2008-09-10 @ 23:38:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: lillemor

ja tror nog att det är rökningen jag... kan bli så.. försök att stå ut..

2008-09-11 @ 08:35:43
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Inger

Men oj vad du fejar..ang. din hosta, har du slutat röka nu, eller? försöker kanske..Vet du när jag slutade i slutet på 70-talet, så blev jag jättesjuk,, jag fick massor av symtom.. först magsjuk, sedan öroninflammation, sedan fick jag lunginflammation.. Det var kanske allt gift som skulle ut, har tänkt mycket på det..

Men nu ligger jag här idag helt utslagen, genomförkyld, ont ibröst, öron hals snorig. Orka inget,ska åka på sem. på lördag vet ej hur det ska gå¨. orkar inte packa eller något,,,Hoppas någon där uppe tittar till mig..

Och du krya på dig, och hoppas det går över..

Ha det gott

kram

2008-09-11 @ 14:00:41
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0