Renoverings tider

Så var det alltså dax igen att ta itu med arbete inomhus. Äntligen säger jag och myser.  I går tapetserade vi, så underbart att få bort dessa väggar som redan sedan tidigare var både spacklade och slipade. Men sen kom ju våren och allt som vi ville göra ute, men nu är det alltså dax för en fortsättning inomhus.

Jag vet!! Jag har nog ganska mycket tålamod för att vara kvinna som klarar av att vänta för att få allting klart, men tålamod är en dygd!!

Jag upptäckte en sak igår när vi tapetserade tillsammans.  När jag jobbar med något så har jag en förmåga att glömma bort att man måste både äta och dricka fast man jobbar. Vilken karl glömmer det?? Jag kan jobba tills jag är färdig och först då unnar jag mig en paus, gissa hur mycket jag saknade mina cig i går?? Speciellt sedan vi var klara.

I dag har jag höst städat. Tyvärr så har vi ju inte kunnat sätta upp fonden så riktigt färdiga är vi ju inte men allt är klart för att sätta upp våderna så det går ju fort.




 Titta vilka fina vita väggar. Hade även förevigat fönster bytet, men på min telefon kamera sedan visar det sig att Sara plockat med sig min datakabel till Övik.....hon visste inte om att jag redan tagit dit en data kabel för att ha på båda ställena, så de korten får ni vänta på.

Nu blir nästa projekt för mig mitt rums bord. Min käre svåger har hjälpt mig fixa skivan under så nu ska jag själv fixa resten men det får  bli i en annan blogg.

Vårt nästa projekt tillsammans, (nu när vi vet att vi kan tapetsera tillsammans) blir nog att kakla över diskbänken, först nu vet vi vad vi vill ha, har velat lite mellan att sätta in en fotovägg med glasskiva över men nu bestämt oss för att kakla.

Ha det så gott nu alla, i morgon åker jag  in till Övik för att shoppa och jaga jobb!!

Kommentarer
Postat av: Inger

Oj vad fint det blir.. Gillar dina gardiner..

Lycka till med all renovering..



Jag känner igen det där med att jobba och glömma bort att äta, så är jag med när jag håller på hemma och fixar. Men tyvärr så äter man ikapp senare.. hihi.

Ha en fin helg, och glöm inte att lata dig lite mellan dina projekt..

Kramen till Bönhamn..

2008-09-25 @ 23:35:28
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Nilla

God morgon...vad fint du har fått det..jättefräscht..Det är långt kvar tills vi flyttar den 1 jan..fast alla förberedelser måste ju komma i gång..adressändring.uppsäg bredband förflyttning av barn till ny skola jag har säkert glömt massvis ha ha må så gott ha en bra fredag

2008-09-26 @ 08:12:41
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: big sis

Fint det blir....så blir det svart och rött som du vill ha....mysigt...och det har vi ock¨så i goa stugvärmen ...i morgon åker jag till mammsen-...

2008-09-26 @ 21:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0