Nu är det slut!


Japp nu är det fimpat! Har precis brytit sönder mina sista 4 cig. 20 minuter efter att jag sen ätit min frukost tar min tanke form " ska bara gå ut på bron å ta ett bloss"....Nä det skulle jag ju inte. Nu är det alltså vanor som ska brytas. Ska nog försöka få in lite morötter, får ta en sån istället för en cig.
Försöker se alla saker framför mig som jag ska inhandla istället för att röka, det handlar ju om så otroligt mycket pengar som man bara eldar upp. Jag har inte rökt speciellt mycket men det har väl blivit i allafall ca 4-5 paket i veckan och det är ju 200 kr i veckan, alltså  ca 900 kr i månaden det gör en nätt liten summa på nästan 11 000 per år.......

Nu ska jag försöka, i allafall från början lägga undan mina cig pengar och inhandla sånt som jag trånat efter till mitt hem i  första hand, sedan får vi se om det även blir en resa till våren. Det kommer inte att bli någon dans på rosor det här, det är jag medveten om men jag tror att dessa tabletter hjälper otroligt mycket på onsdag går jag över till den högsta och sista dosen, och tjurig det har jag ju alltid varit, så nog ska jag väl klara det här?!

Men jag lovar att tankarna kretsar just nu runt cigaretter av olika slag, så löljligt att gå omkring och tänka så här. Nä dax o skaffa andra vanor....

Kommentarer
Postat av: britten

ja om du klarar det så är du värd en liten resa jag lovar !

2008-09-14 @ 15:09:04
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad du är duktig! Är själv rökare så jag vet hur det är...

Jag håller tummarna! :o)

Kram

2008-09-14 @ 21:51:40
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0