Inte 100 än

jaha så har man klarat 2 dagar utan cigaretter. Märkligt men det verkar ju fungera, men jag känner att jag gärna vill ha mycket att göra så hjärnan slipper tänka.  Enbart lukten av cigaretter gör mig faktiskt illa mående, det luktar inte gott längre!!
Visst finns det ett sug, jag skulle ljuga om jag sa nåt annat men med hjälp av tuggummi, frukt och choklad kan det nog gå, förmodligen kommer jag väl att rulla om ett par månader men det är väl smällar man får ta.

Åkte och inhandlade Saras fond efter jobbet och nu åkte hon och Bosse iväg för att hämta loftsängen hon köpt. Var även och tittade på en fond vägg till oss i Bönhamn, hittade en som jag tycker vansinnigt mycket om, får se om plånboken tillåter det. Har även beställt älg kött så vi får väl se vad den kostnaden slutar på innan jag bestämmer mig för fond vägg.

Det känns kan jag lova att man inte är riktigt 100 i kroppen. Ett fullt dagspass efter ett kvällspass blev kanske en aning.... Kroppen har skrikigt efter vila i eftermiddag så nu ska jag inte dra ut på det längre. Hostan hänger envist fast i mig, jag är trött och såsig och som sagt inte riktigt 100 men det funkar, skam den som ger sig.

Nu intar jag sängläge!!

Kommentarer
Postat av: maria

Vad duktig du är som fixar detta med rökningen. Jag är en hopplös loser när det gäller att sluta med skiten...suck! Lycka till i fortsättningen!!!!

2008-09-15 @ 22:49:59
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Christer

Grattis till rökslutandet! Minns du när vi tjuvrökte i vår eka bakom Holmen? Vilka cigaretter det var? Jo, John Silver UTAN filter! Kan du tänka dig, vi hade köpt det starkaste vi kunde hitta! Jag minns att vi hostade och jag vill nästan minnas att du hostade så du småspydde över relingen.



Själv slutade jag röka i mars 1988, tänk det är mer än 20 år sedan. Jag hade känt en tid att jag inte mådde bra av att röka och slutade i samband med att jag bytte arbetsplats. Sedan dess har jag inte rökt en enda cigarett. Bara någon gång en cigarr, men det är något år sedan det med.



Jag önskar dig lycka till, ge inte upp! Frukt och tuggummi är bra alternativ, men det där med choklad, hm, hm...har alltför många bekanta som börjat röka igen för att de inte stod ut med att gå upp i vikt. Så dippa grönsakspinnar i stället, morötter, stjälkselleri etc. Då har du något att sätta mellan fingrarna också, tycker,



Kloke kusinen

2008-09-16 @ 17:15:56
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0