Höst storm

I dag är det verkligen höst i Bönhamn! Har tillbringat förmiddagen åt att plocka bort det lilla som fanns kvar av sommaren därute. Allt är nu undan plockat för vinterförvaring, tragiskt... vart tog den här sommaren  vägen då??



Det blåser ute så lilla jag, som bara är 3 äpplen hög, blåser ju med vinden när det friskar på som bäst. Smulan hon sprang in istället för att hjälpa sin matte med all bortrensning.
I går såg vi något fantastiskt ute i havet. Det var en väldigt lugn dag, havet var nästan spegel blankt ,  men helt plötsligt slog det till med vatten ute vid öarna, några snabba vågor, inte mer än 3-4 st som var ca 4-5 meter höga, det fanns ingen båt i närheten som kan ha drivit upp vattnet, mycket konstigt!! Man kunde nästan föreställa sig hur en tsunami kan dra upp vatten. Mycket märkligt.

I dag däremot är det alltså full storm i Bönhamn, det är länge sedan det blåste på detta vis men samtidigt är det lite mysigt, dvs nu när man räddat allt löst ute och kan sitta inne i stugvärmen och lyssna på dess vinande

Vi tog en tur ut till Rotsidan för att titta på vågorna men det var inte alls lika stora som vi hade trott, men nog är det höst i alla fall.

I morgon åker jag in till Övik för att jobba och hämta våra tapeter, sen blir nog veckan fylld med sådant pyssel skulle jag tro, ute blir det nog inte mera gjort på ett tag.

Ha det gott nu i

Kommentarer
Postat av: zaq

Tänker på dig ibland.. Hoppas det går bra på jobbet.. Var ut till mitt nya favoritställe vid havet idag men det blåser västlig vind därför blir det inte mycket till vågor... Men själv måtte man blåsa i när man stod ytterst på nå'n klippa och vinden tog i ;-)

Blev ingen fler resa ut åt ert håll i år...

Ha det bra nu, kram!

2008-09-28 @ 18:40:17
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja här i holmträsk har det också gått häftiga höga vågor och jag tycker det är mysigt .trappen klar och mycket annat också som blir hur bra som helst..åker i morgon bitti...

2008-09-28 @ 19:42:30
Postat av: Mia

Jag säger som du, Cilla...att nu har jag uppdaterat mig på din blogg L

Jaaa du, det finns annat att göra än blogga också, vissa dagar hinns det knappt med alls medan andra är lite bättre. Ja får bara så dåligt samvete om jag inte är inne minst en gång om dagen, det är ju hemskt! Vissa dagar har jag egentligen inte tid, så är det bara...

Men du! Vad fint ni har det, vad ni har varit flitiga, måste jag säga! Ursnyggt!

Här har alla löven snart blåst ner, trist, för det var så vackert med alla färger...

2008-09-28 @ 19:49:23
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Nilla

Morgon

Japp hösten har kommit hit oxå just nu är träden som vackrast i sin höstskrud..må så gott och håll i hatten så du inte blåser bort

2008-09-29 @ 07:33:59
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja sommaren gick fort. Jobbigt med storm och blåst, sätter sig lätt ilederna tycker jag..

Jo blommorna hos mig är perenna, jättegammal sort..

Ha det gott trots storm, man får renovera istället..

Ha det gott

kram

2008-09-30 @ 08:17:19
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

va vackert du bor.

men usch och fy va trist när det blåser så.'



håll dej i nu så du ej blåser bort...

2008-10-01 @ 12:36:06
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0