Endast Cilla är vaken

I alla fall i denna by. Har sovit mig igenom dagen. Blev inte så mycket sömn i går natt tack vare hostan som alltid är värst på natten verkar det som. Nu sitter jag åter igen här och hostar så jag kräks. Coccilana är väl bra men då innehåller den ju nåt som ger mig klåda när jag tar den för mycket.  Men i mitt läge så kliar jag hellre än hostar, men det blir svårt att sova.
Ska jobba i morgon kväll, få se hur det ska gå, ja inte bara i morgon kväll, ända fram till torsdag har jag jobb. Men de vet om min situation så jag får väl försöka be om hjälp om jag inte pallar. Andningen är bättre tack o lov så pencillinet verkar ju.

Har fått tag i en loftsäng till frk Sara  idag! Hittade en i Övik på annons 400 kr, det var ju som en skänk från ovan. Nu ska hon bara ha tag i en soffa också, svart eller grå. Hon är lik sin mor hon, svart är en himla fin färg men undrar många måste man ha det överallt?? Ja svarar jag. När jag frågar Bosse om råd efter vad jag ska ha för kläder på mig skrattar han och svarar "Ta nåt svart", snacka om att göra det lätt för sig, hihi

Bosse har stått för en underbar markservice idag. Samtidigt som han varit ute och fixat in den sista veden i vår nya vedbod han byggt, har han sprungit in med jämna mellan rum för att kolla så jag håller mig där jag ska vara, i sängen. stoppat om mig och pysslat, vad gjorde jag utan honom?? Vilken karl jag har!

Limpar fick uppsträckning idag. Har alltid tyckt att han är så himla gammal nu lille gubben, han bara sover och äter. Går från soffan inne till soffan ute för att sova. Men idag trodde han tydligen att han var ung på nytt. När jag kom ut på bron såg jag han stå o tugga på nåt. Försiktigt gick jag närmare, för jag trodde att det var nåt riktigt äckligt, ni vet sånt som vissa katter brukar jaga..... Nä Limpar han hade tagit en ekorr unge!!! Hur han kunnat/orkat fånga in den är för oss en gåta, han orkar ju inte springa och ekorrar är ju som bekant ganska snabba?? Jag blev så arg så jag vrålade i högan sky med stackars syster i telefonen (hon hör nog fortfarande inget)  och jag tänkande att nu försvinner rösten riktigt ordentligt på mig ,skickade en tanke till Maria och tänkte att det är ju dumt om hon ensam ska gå omkring med förstörda stämband, jag gör henne sällskap.....

Nu kanske jag i allafall babblat så pass att jag kan inta säng läge igen o kolla om jag kan sova mer än en timme på raken utan att väckas av ett hostanfall, ni håller väl tummarna

God natt

Kommentarer
Postat av: Mia

Skicka hit Sara du, så får vi se om det blir nån fart på gubbsen... :-))

Usch, vad det låter jobbigt med din hosta, inte bra alls! Hur ska du orka jobba, för det tar ju så fruktansvärt på krafterna??!!

2008-09-14 @ 07:12:02
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0