Fredag igen

Veckorna går så fort. Jag har varit tyst ett par dagar, blir ju alltid det när jag är i väg och jobbar. Både torsdag och fredag har mina pass börjat kl 0500, då blir jag vansinnigt trött på efter middagarna och min energi räcker inte så långt och länge.

I går eftermiddag hjälpte jag Sara med att avfrosta frys, lite tvätt och lite städ, sen var det bara soff läge för mig. Men hon bor ju i en liten etta så allt man gör där går ju så himla fort i jämförelse med ett hus.

Nu är jag hemma på lite "permis", jobbar även resten av helgen både lördag och söndag dagpass, avslutar sedan helgens arbete med måndag morgon igen. Sen verkar det som om jag blir ledig större delen av veckan.

I kväll väntar dock en god middag och ett glas rött, det tycker jag mig nästan vara värd efter såna arbets pass som jag haft. Normalt brukar fredag förmiddag vara ett lugnt pass men inte idag, har nog inte blivit så utskälld inom ett service yrke någon gång som jag blivit idag.  Men man får väl vända på det och tycka att det är väl bra om man kan glädja någon, det var kanske bra för någon att ha någon annan att skälla på ...... 

För omväxlingsskull ska jag faktiskt kanske ut o göra stan i morgonkväll, det är inte ofta det händer, och om nu bara Kiina själv får till det så tror jag att det blir en riktigt trevlig kväll. Hon som är en av mina bästa vänner umgås jag med alldeles för lite.  Hon kom med förslaget att om jag nu skulle jobba dagtid en helg så kanske vill skulle passa på att hitta på nåt kul, ja sanna mina ord är det inte nåt man skulle behöva... lite bus.

Ha nu en trevlig helg


Kommentarer
Postat av: britten

va roligt om du och cina går ut ! du får hälsa henne..om hon kommer ihåg mig...trevlig kväll

2008-10-10 @ 19:11:35
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Här är en som också arbetar i helgen! Hoppas att du och Kiina får det trevligt!



Kram Sus

2008-10-11 @ 18:31:16
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är du värd! L

2008-10-12 @ 10:06:50
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0