Den riktiga hösten..

är här nu! Hela dagen har varit grå, kall och små blåsig. Det har känts ända in i märgen att nu, nu börjas det på riktigt.  Nu när det är kväll så friskar det på ordentligt samtidigt som det spöregnar *suck* Jag tycker det är så tungt med hösten.

Gjorde en riktig höstgryta till middag. Kiinas köttfärsgryta, full med rotfrukter och köttfärs *mums*, det är en riktig värmare i sånt här väder.

I morgon ska jag åka med Bosse på jobb. Han ska nämligen till Umeå och då ska jag följa med och se hur min äldsta dotter bor.  Har nu plockat i hop en massa saker som jag vet att hon behöver. Skulle så gärna även besöka min bror men jag gör mig inga jätte förhoppningar för jag vet hur vansinnigt intensivt allt kan bli i morgon, hur länge jag blir i Umeå beror ju helt på min sambo och hans arbete.

Har idag börjat mitt nya hälsosammare liv! Hädanefter blir det mycket nyttigare kost och många långpromenader.  Var ute och gick i skogen en timma i förmiddags, verkligen friskt och skönt. Hoppas på att på det viset bli både piggare och smalare.....Men jag kommer inte i från smärtan i höften när jag går, kommer aldrig att kunna smälta att det ska göra så ont bara för att få må lite bra...

Man upptäcker mycket när man är ute och går så här. Spana in kronan på det här trädet, åskan slog tydligen ner för länge sedan och då växte det så här.
Blev förvånad när jag kom hem, tänk man går förbi varje dag men tittar inte,  mina luktärtor blommar fortfarande för fullt och kolla vilken stor kärleksört jag har





Detta underbara gamla torp är åter öde, förstår inte varför ägarna bara låter det stå, känns som ett vansinne det är ju så charmigt.

Nu känns det som att soffan kallar, någon måste ju sköta om tv dosan i kväll....

Kommentarer
Postat av: Mia

VA??? Blommar det så än????

2008-10-20 @ 19:45:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej...

tack för kramen man kan behöva att få bloggkram i bland..jättefina blommor

2008-10-20 @ 22:35:20
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Inger

Men vad trevligt att åka till Umeå och hälsa på tösen, då blir hon nog glad.. Ja nu är verkligen kärleksörten fina, mina oxå på landet..de gillar verkligen hösten,, Håller tummarna för ditt nya liv,, att du slutat röka,,det är inte lätt,, men jag hoppas du lyckas,, slutade själv 1978,,hihi, länge sedan,.,.sedan att promenera är ju så skönt, bara man kommer in i det, sen kan man inte vara utan...Hoppas att din höft klarar av dessa promenader,,Ha det bra i Umeå, hoppas du hinner träffa din bror,.,.men tiden räcker nästan aldrig...till vad man vill..Så är det i livet, eller hur...stor kram till Bönan i Bönhamn,,,,

2008-10-21 @ 11:07:12
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0