Vinterkyla

 
Hon är så lycklig! Matte är äntligen hemma igen. Nu går hon inte längre bort än en tasslängds avstånd. Ligger inte bredvid utan hon ligger på mig, i knät. charmigt, visst men ack så jobbigt det blir efter ett tag.
Snacka om att verkligen älska sin matte.  Det är inte utan att man känner sig hedrad och väldigt utvald. Speciellt när man vet vart hon kommer ifrån.

Smulan är ju en hitte katt som djurskyddet hittade. Då hade hon ungar, var sjuk, utmärglad och rädd. Hela första året hos mig var hon rädd. Det kan hon fortfarand bli om det blir för högljudt eller om det är gamla damer.  Där kan man ju fråga sig varför. Skulle vara intressant att höra hennes livshistoria.
MIn egen Lejoninna!Missarna 07/08,Missarna 07/08


För övrigt började ju inte denna dag på det bästa sättet kan jag säga.
Skulle besikta min dotters bil som nu varit trasig Såå länge.  Allt i bilen är snart utbytt, det är nog bara registrerings skylten som är den samma.  Började med att tanka lite, blev bara lite för jag tänkte som så,  att den kanske inte fixar det här.
Plockade upp Sara som skulle till skolan och så åkte vi iväg ca 1 km.  Där stannar bilen och vägrar starta nåt mera.  Jaha det var bara att avboka besiktningen och ringa Bosses brorson som snällt och tålamodsenligt kom och bogserade mig till verkstan igen.  Sara skickade jag iväg med en snäll chaffis på taxi, (tur man har såna kollegor)
Vet inte ännu vad som hände, hoppas på en ispropp men vad vet jag om bilar, förutom att jag är trött på dessa fyrhjuliga saker som aldrig går som jag tänkt.

Tur att vi har vår gamla Saab som startar och går i vått och torrt. Går alltid igenom besiktning efter besiktning utan anmärkning. Vad ska man ha nya bilar för när de aldrig gör som man säger??

Här tror jag nu att vintern kommit. Isen har lagt uppe på sjöarna i början av byn. Och hela vägen från Övik och ner hit var det vitt på backen. Fast inte här så klart.  Havet är ju öppet och det gör ju att någon märkvärdig snö mängd får inte vi. Men det är kallt ute och jag fryser så otroligt i kväll.

Nu är det tid att äntligen inta soff hörnet.  En mysig kväll med eld i pannan, ljus, bra tv för mig och katterna. Jag ska njuta hela kvällen. I morgon kväll åker jag in till Övik för att återigen jobba helgen.

Kommentarer
Postat av: big sis

hoppas att "följetången " bilar i ditt liv får ett slut snart.



Ha en bra helg nu

2008-11-14 @ 09:41:10
Postat av: Inger

Neej,fy vad tråkigt med bilen..Det verkar som du ofta har otur med bilar..Och katten på klippan, han ser ut som ett lejon,.hihi, ja, han är söt, men jag är ju lite rädd för katter du,vet. Förstår att det är kallt uppe hos dig...Men jag tror fukten och grådiget här nere är värre,.Tråkigt att behöva jobba helg igen...Jag är ledig,skönt.Jobbar halva nästa...Ha det gott i din fina by...Kramen

2008-11-14 @ 12:51:48
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Hej! :)



Jag hittade dig av en ren slump. Vad glad jag blev!

Din fina historia om Bönhamn, vilken jag kände till det mesta av och alla vackra bilder från mitt smultronställe.



Jag tillbringade nämligen min barndoms somrar där. Vi hyrde av Näslunds, det lilla huset ovanför lagår´n och nedanför Arnes hus. Tyvärr brann den, men det känner du säkert till. Det var någon konstnär som bodde där då. Men det byggdes upp på en gång.



Jag blev så lycklig av att läsa här. Jag har läst ALLT. Jag vet precis i vilket hus du bor också; det som är nedanför Astrids. Det är fint i Bönhamn.



Umgås ni med många där? P-A bor ju där för gott nu. Har ni något umgänge med honom? Och Bruno och Alice är ju där så mycket de kan under sommarhalvåret.



Det är verkligen helt underbart där!



Ska berätta en liten rolig historia för dig :)

När jag var 5 år skulle det vara barndop i kapellet. Min farmor och jag gick dit. Mitt i dopet började jag sjunga "Tryggare kan ingen vara". Min farmor försökte tysta ner mig men jag fortsatte. Till slut fick hon tyst på mig och då frågade jag varför jag inte fick sjunga. Hon svarade något om att prästen bestämde när man skulle göra det. Då sa jag; "Är inte det här Guds hus?" "Joo", svarade prästen. "Det är det. Nu sjunger vi alla "Tryggare kan ingen vara..alla verserna. Du får börja Lillemor!" Det var väl en gullig historia, så säg? :))



Ha en fin kväll!

De allra bästa hälsningar till dig och en kram för att jag fick läsa så mycket om mitt älskade Bönhamn. Och en extra kram för alla fina bilder.

2008-11-14 @ 17:01:02
Postat av: big sis

du vill inte veta var jag köpt den ...jag lovar....

2008-11-14 @ 19:54:48
Postat av: Mia

Ja se bilar....!!

Hon är allt bra fin din kisse, vacker rent av...

2008-11-15 @ 07:13:21
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0