Vinter igen

I går när jag skulle köra hem från mitt arbete så föll snön över Övik. Stora stora snöflingor, sk lapphandskar som min mor brukar kalla dom.  Kom på mig själv med att tänka att nu kanske vi får vinter trots allt.  Jag tycker ju inte om vintern, kall och hal. Men om den nu nödvändigtvis måste finnas tycker jag faktiskt det är bättre med snö och ca -5 -10 grader, än den vinter vi hade i fjol när det bara var grått och slaskigt och halka.

Det är ju ganska ovanligt numera att vi här ute vid havet får det så kallt att snön ligger kvar. Jag har förstått att det var länge sedan det var riktiga vargavintrar här ute.  Men i går kväll föll snön hela kvällen, i natt tom kom plogbilen farande. Och nu på morgonen/förmiddagen ligger fortfarande snön kvar.
När jag tillsammans med mina kissar och min sambo tar promenaden ser det faktiskt ut så här.



Risken att denna snö ligger kvar när jag kommer hem från jobbet på fredag är nog minimal. Nu närmar det sig plus grader igen och då töar det ju friskt.
Jag tillbringar min vecka hos Sara i Övik eftersom det återigen har blivit den vecka i månaden när jag jobbar ganska mycket.  Det kommer även under denna vecka att bli en hel del övningskörning och en hel del teori förhör, dagen D närmar sig med stormsteg för min yngsta dotter.  Ganska skönt då att kunna finnas i närheten och kunna hjälpa till lite.

Nu ska jag packa min väska och strax ge mig iväg igen.  Nog lever man lite i en kappsäck känns det som *suck*

Ha en mycket bra söndag kväll

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad vackert det är! Vill gärna ha lite snö men det brukar ju mest bli slask här...

Men solen visar sig idag, man får vara glad för det lilla.. :o)

2008-11-16 @ 13:43:00
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hej igen!



Vilka underbara vintervilder från Bönhamn du bjuder på!

Kan genom bilderna känna stillheten och ron där ute hos er.



Även om det är kul med turister; visst är det väl också skönt när de drar hem på höstsidan och lugnet infinner sig?



När vi bodde därute på somrarna (bodde resten an året i Härnösand) så fanns det inga andra "turister" än vi där. Och vi räknades nog inte som sådana. Vi kom tillbaka år efter år. Men allt som är gott tar ju slut till sist. Tyvärr!



Så fantastiskt bra att du kan hjälpa din dotter! Ö-vik är ju också en bra stad, men jag förstår dig mer än väl.



Ha en fin vecka och längta nu inte ihjäl dig efter Bönhamn!



PS. Var finns katterna när du är iväg? Tar du dem med dig eller finns din sambo hemmavid? Vi har två underbara birmakatter, en blåmaskad hona, Stintan, som är mamma till Clintan, som är brunmaskad. Vi har en hundvalp också. Hans mamma är en kinesisk nakenhund och pappan en shih tzu. Han ser ut som en shih tzu. Han heter Elvis och är den go´aste som finna. DS.

De allra bästa hälsningar från Lillemor

2008-11-16 @ 15:57:09
Postat av: Inger

Men oj, ni har ju verkligen fått vinter,,,men det förstås det smä´lter. Det 'är ju lite synd...

Det måste ju kännas fint att kunna vara hos tösen när du jobbar så mycket, samt att ni kan övningsköra samtidigt då..Mysigt förstår jag att få rå om henne lite..mamma dotter du vet...

Ha det fint...kramen

2008-11-16 @ 18:32:55
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: big sis

jaha ! uhum...nu har ni vinter igen...Mysigt ! lite avis....

2008-11-17 @ 07:33:47
Postat av: Mia

Jag hoppas att snön ligger kvar, det blir så mycket finare då...Hoppas också att det går bra för dig på jobbet!

2008-11-18 @ 17:16:32
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0